Direktlänk till inlägg 27 april 2008

Några citat från den unga generationen

Av Kaela - 27 april 2008 10:34




Pappa, när du var liten, saknade du mig då?
 Godvänbarn Oskar 4 år

Rebecca firade sin fyraårsdag med mässling vilken inhiberade alla barnkalas, men mormor kom och gratulerade och ömkade sig över den stackars prickiga flickan.

Och sa....men lilla vän vad fort tiden går...jag tyckte det var igår du föddes.
Rebecca tittade förundrat omväxlande på mamma och på mormor och så säger hon: Igår...snälla mamma om de går så fort att bli fyra år..kan du inte stanna tiden?
Dotter rebecca 4 år

Robert lyssnade till ett samtal mellan några vuxna en dag i treårsåldern.
Han blev intresserad avdet som de vuxna pratade om- en händelse några år tillbaka i tiden, och frågade: Var inte jag med?
"Nej" svarade mamma, "du fanns inte ännu"
Roberts ögon blev tefatsstora och han undrade förvånad.."var var jag då..när jag inte fanns?"
Mamma som ansåg att det kanske var dags med lite sexualupplysning började lite försiktigt: "Jo, förstår du, allra först var du i min mage" men hann inte prata till punkt innan Robert indignerat avbröt: "I din mage...men...va hade jag där å göra"
Son Robert


Så en historia från min egen barndom som min mamma under skratt berättade många gånger


En av favoritsysselsättningarna i min barndom för mig och min ett år yngre syster var att lägga in den ved som vuxna bar in i vedlåren och vid detta tillfälle råkade sytrarna få tag i varsin ände av samma vedträ.
Båda slet och drog vi. Lika envisa (Enligt min mor) till slut sa Kaela: "Ka ja lå dej i huve me ett vetjä va":Varpå lillassyster genmälde: "Då bil ja dö""Visst" var mitt snabba svar.
Lillasyster igen: Då kommej inte du till himmeln"
Svaret blev:_ "Nä, men du"
Hur historien slutade har jag aldrig hört.


 
 
Nanna

Nanna

27 april 2008 12:16

He he
Min ena yngre bror sa när han var liten och precis lärt sig tala:
-Pappa, det är dammigt ute idag!
När det var dimma ute...

Hoppas du får en fin dag!!
kram Nanna

http://endagitaget.bloggagratis.se

 
Sissi i Norge

Sissi i Norge

27 april 2008 15:29

Da min sønn var liten, han bir snart 13, spurte han meg om jeg syntes vi hadde det koselig i STEINALDEREN da jeg var barn og vi bodde i huler...og om jeg syntes det var bedre da jeg FIKK FLYTTE INN i et hus...
(Jeg er bare 33 år eldre enn min sønn da)

http://sissi-mor.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards