Direktlänk till inlägg 27 april 2008

Om du vill ha en riktigt riktigt fin läsupplevelse

Av Kaela - 27 april 2008 19:18


Tre böcker som jag har ägnat en del av den senaste veckans nätter åt.

Svårt att släppa dem om man börjat

Alla tre av Anna Gavalda


TILLSAMMANS ÄR MAN MINDRE ENSAM
Ensamheten är den största faran. Att vara ensam är att inte finnas, att inte kännas. Att vara ensam är också att gömma sig. Ensam kan man vara i sitt lilla, smutsiga rum likväl som på en fest full med människor. Camille har varit ensam så länge. När Philibert, hennes märklige granne, räddar henne från det utkylda rum där hon legat svårt sjuk i flera dagar, är det dock lika mycket för sin egen skull han gör det.


JAG ÄLSKADE HONOM

Romanen Jag älskade honom är också en berättelse om kärlek och svek. Chloé, en trettioårig kvinna och småbarnsmamma, har blivit lämnad av sin man för en annan kvinna. Hennes svärfar bjuder henne till sitt landställe över en helg, kanske av medlidande men också för att han själv vill få tillfälle att berätta sin historia. Över en flaska vin sent på kvällen avslöjar han för Chloé att även han mötte en annan kvinna en gång som han var djupt förälskad i. Men till skillnad från sin son valde han att stanna kvar hon sin fru och sina barn, något han delvis ångrar. Rätt eller fel? Romanen lämnar inte något entydigt svar. Det är svårt att älska!


JAG SKULLE VILJA ATT NÅGON VÄNTADE PÅ MIG NÅGONSTAN

är en samling noveller.


Du kan hitta alla på AdLibris

Jag tror till det lägsta pris du kan få tag i dem.


i pocket blir det dryga hundralappen för alla tre


http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9100113972



 
 
Nanna

Nanna

27 april 2008 20:42

Sedan jag fick Fibromyalgi, kan jag inte längre läsa böcker. Som om jag fått dyslexi på äldre dagar (jag är 35 år.:/)...
Men jag kan läsa högt för min man och han älskar att lyssna på mig när jag läser högt, för det kan jag fortfarande.
Den översta boken ska jag allt försöka få tag i, verkar ju vara en sketans bra författare ju!:)
Tack för tipset!!
kram

http://endagitaget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nanna igen

27 april 2008 20:45

Sov gott!
Jag dyker nog itne in mera här ikväll.
Ska läsa för maken vi håller på med Bert Karlssons självbiografi.
Jag avskyr karln och svär högt när jag ser hans fula nuna på tvn och hör hans knäppa kommentarer...ups :S
Men ett intressant liv har han levt & boken är väldigt intressant att läsa, faktiskt. Det trodde jag inte först. Så därför läser vi den ändå! kram
//Nanna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards