Alla inlägg den 15 maj 2008

Av Kaela - 15 maj 2008 12:08

Frun kommer hem efter en lång shopping runda när hon upptäcker hennes man i säng med en ung, välskapt tjej.
Just som hon är på väg att springa ut ur huset, stoppas hon av sin man.

Innan du lämnar mig vill jag gärna förklara hur detta har uppstått.
På vägen hem från jobbet upptäckte jag denna tjej vid vägkanten alldeles trött och skitig så jag erbjöd henne lift hem.
Hon var hungrig så jag bjöd henne på rostbiffen du hade glömt i kylskåpet. Hennes skor var utslitna så jag gav henne ett par av dina skor som du inte längre använder för att de är omoderna.
Hon frös så jag gav henne den nya tröjan du fick av mig i födelsedagspresent som du aldrig haft på dig för att du inte gillade färgen. Hennes byxor var trasiga så jag gav henne ett par som inte längre passar dig.
Sedan när hon var på väg att gå, stannade hon och frågade:

Finns det något annat som din fru inte längre använder?
Och därför blev det som det blev!

Av Kaela - 15 maj 2008 12:05


En man föll ner från en klippa men lyckades få tag i en trädgren.
Han ropade:
Är det nån däruppe?

Jag är här. Jag är Gud. Tror du på mig?
Ja Gud, det gör jag, men nu orkar jag inte hänga kvar här mycket längre.
Det är bra. Om du verkligen tror har du inget att oroa dig för. Jag ska rädda dig. Du behöver bara släppa taget!

En paus, och sedan kom det:
Finns det någon annan där uppe?

Av Kaela - 15 maj 2008 09:51

Alla tider har man i skolan lärt ut att Ansgar som kom till Sverige 830 var den första missionären om inte i Norden så åtminstone i Sverige.

Men nu ifrågasätts detta.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=769950


Visst kan man undra om det är mera fel i det skolan lärt generationers barn

Av Kaela - 15 maj 2008 09:39



Äntligen någon som vågar ta bladet från munnen när det gäller sjuksköterskestrejken.

Som dessutom uttalar sig precis så som jag anser.

Och då blir man ju nöjd förstås eller hur.:)

Jag önskar verkligen sjuksköterskorna en bättre lön - men jag önskar många flera detsamma.

Våra lärare som idag har en urtuff arbetssituation.

Kraven på lärarna växer lavinartat.

Och ska man tala om ansvar för andras liv så kan man ju fråga sig hur mycket ansvar en chaufför som rattar en långbuss har!

Och vilken lön!
Där kan man tala om låglön och tuffa arbetsvillkor.

Eller- de som städar efter oss på arbetsplatser och andra ställen??
De som tar hand om det dyrbaraste vi har- våra små barn på dagis har inte någon statuslön de heller och inga arbetskläder(för det mesta i alla fall, någon jacka har jag hört talas om att vissa har fått.)
Eller personliga assistenter som nästan blir som en av dem uttryckte det till mig: personlig slav.Och som inte ha en mm att förvara personliga saker på till exempel på sin arbetsplats och verkligen inga landstingsbadrum.

Många av dem får ju dessutom snabbt just pga detta, ett livslångt rygg och/eller axellidande.
De har urusel lön och låg status men gör ett otroligt viktigt jobb!
Ja listan kan göras hur lång som helst!

Och jag håller helt med Lundby-Wedin som reagerar på jämförelsen med undersköterskelönerna.

En jämförelse jag såg visade sig vara mellan en sjuksklterska som jobbat en månad(??!!) och en undersköterska som jobbat trettio år.

Visst är utbildning viktig.

Men ska inte användas att slå andra i huvudet med!
Vi är ju alla lika mycket värda.
Våra liv är lika betydelsefulla för oss!!

Och vi säljer alla - när vi går till jobbet - några timmar av vårt liv.
Hur kan den ena människans tid vara dyrare än en annan människas.?

vad tycker ni andra?
Vore intressant att höra!

Av Kaela - 15 maj 2008 08:24



Bilden - som är hämtad från tidningen DAGEN talar för sig själv- eller hur?

Av Kaela - 15 maj 2008 06:30


Förkylningen hänger i- men om den trodde den skulle slå ner mig så har den tänkt fel.

Trött får den mig...grinig...och snuvig och med ett huvud som jag gärna skulle byta bort...

men en förkylning måste alltid ge sig...om den inte skickar någon häftigare kusin..sånt som kan komma som otrevliga överraskningar i spåren av en förkylning...


Idag kan jag i alla fall tycka att jag mår snäppet bättre vilket kanske också kan ha att göra med att dagen är normal.

Tre dagar med förkylning och 12-14 timmars arbetsdag har inte varit kul...trots att jag älskar mitt jobb.

Utan förkylning skulle jag blivit trött -  men med förkylning känns det som om jag bestigit berg....



Av Kaela - 15 maj 2008 06:25



 


Har du tänkt på att alla som kör långsammare än du är idioter medan alla som kör fortare är galningar?

Av Kaela - 15 maj 2008 06:20



 


En kram gör en bra dag bättre och en omöjlig dag möjlig.
Så här kommer en kram till dig - en cyberkram i brist på närhet geografiskt sett- men kärleken och omtanken känner inga gränser!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards