Alla inlägg den 7 april 2008

Av Kaela - 7 april 2008 09:31


 


Hypokondriker är ju vana att bli sedda lite så där över axeln.

#Inbillningssjuk" - "Det är nerverna" eller "Det är huvet det är fel på" är omdömen de fått lära sig leva med.

Men nu får de upprättelse.


http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article2200112.ab?teaser=true


http://www.yttermera.se/kropp_och_halsa/sjukvard/hypokondriker.html

Av Kaela - 7 april 2008 09:28


Du ska inte hålla en fågel
den vill lyftas av vinden, fri
himmelens vilda strömmar
är den famn den vill vila i

Du kan älska den fågeln och önska
att den flyger förbi någon gång
och sjunger till markens grönska
och dej en jublande sång

Du får inte låsa din dörr
när din älskade längtar ut
man måste ha luft under vingarna
annars tar kärleken slut
U.F

Av Kaela - 7 april 2008 09:24


Att tro är att våga vandra
vägar du inte har sett
Att tro är att lita på andra
som råd om vägen dig gettAtt tro är att kunna lita
på löftet som du har fått
så att du än orkar slita
när halva vägen du gått Att tro är att målmedveten
glatt sträva framåt ändå
fast framför är evigheten
dit tanken inte kan nåAtt tro är att våga vara
människan du skapats till
Du livets mödor skall klara
om du blott uppriktigt villGösta

Av Kaela - 7 april 2008 06:09


Hur kan bara detta hända om och om igen.

Människor som hamnar i en sekt, med en despotisk ledare.

Som frivilligt underkastar sig en "galen" hjärnas ideér.

Warren Jeffs som är ledare i denna sekt tycks vara dömd för våldtäkt och menar dessutom att ju flera kvinnor en man har desto lättare kommer man till himlen.

Sekten har 400 medlemmar av vilka 137 är barn, för det mesta flickor som har hållits helt isolerade från omvärlden och som gifts bort till medelålders manliga sektmedlemmar i de tidiga tonåren.

Fundamentalist Church of Jesus Christ of latter day saints är namnet.

Jag hoppas att polisen i Eldorado ska lyckas lösa att få ut alla kvinnor och barn utan blodspillan denna gång.

Vill du läsa om detta -

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=758399

Av Kaela - 7 april 2008 06:05

Det liv är icke längst som
längst har varat
Den levat längst som
fyllde livet bäst
Den är ej rikast vilken
mest har sparat
Nej, den är rikast som har
givit mest

Naima Jakobsson

Av Kaela - 7 april 2008 06:03

Om jag fick leva ett liv till
då skulle jag göra flera misstag nästa gång
Jag skulle vilja koppla av mera och vara mjukare
jag skulle vilja vara dummare än jag varit på den här resan
jag skulle vilja ta saker och ting mindre allvarligt
Jag skulle vilja våga ta flera chanser, bestiga fler berg
och simma i fler sjöar.

Jag skulle vilja äta mera glass och mindre bönor.
Jag kommer kanske att ha fler verkliga bekymmer
men jag skulle ha färre inbillade.

Ni förstår....jag är en sån där människa som lever försiktigt
och sunt timme efter timme, dag efter dag
Oh, visst har jag haft mina fina stunder
och om jag fick göra om det
skulle jag försöka att bara ha stunder
En stund efter en annan
i stället för att leva så många år i förväg

Jag har varit en sån där person som aldrig går någonstans
utan termometer, varmvattenflaska, regnkappa och fallskärm
Om jag fick leva en gång till skulle jag packa mindre i väskan

Om jag fick leva en gång till skulle jag
börja gå barfota tidigare om vårarna och
fortsätta med det längre in på höstarna
Jag skulle dansa mera, åka mera karusell
och jag skull plocka flera tusenskönor.

Nadine Stair, 85 år, Louiseville, Kentucky

Av Kaela - 7 april 2008 05:59

Hej Ylva!
Kanske att jag vet vilken dikt du menar.

Men jag är inte säker.

Ska försöka hitta den jag tror det kan vara bland alla mina anteckningsböcker med dikter.

Ha en riktigt bra dag!

Av Kaela - 7 april 2008 05:57


Regnet öser ner denna morgon.

Men idel solsken gör en öken säger man...så vi ska vara glada för regnet som vattnar så vi snart kan njuta av solen och alla underbara växter som våren bjuder på!
Önskar alla en skön måndagmorgon och en bra vecka!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards