Alla inlägg den 1 maj 2010

Av Kaela - 1 maj 2010 18:31

"En majoritet av svenskarna tror att priserna på både villor och bostadsrätter kommer att stiga det närmaste året. Bara knappt var tionde tror att priserna i stället sjunker" - skriver Skånskan


Själv tror jag att en förutsättning för att bostadspriserna ska stiga är att boräntan är oförändrad eller höjs endast obetydligt.

Skulle den öka mycket tror jag på stillastående eller fallande bopriser.

Om jag har rätt eller inte - ja det får framtiden utvisa.



Av Kaela - 1 maj 2010 18:25

Det är nog mer eller mindre första gången jag hör talas om det - men igår väskrycktes en äldre kvinna av två yngre kvinnor i Sölvesborg.

Det blir allt tuffare att vara äldre - nu måste man hålla ögonen inte bara på yngre killar utan även på unga tjejer.


Kanske är det som en mycket god vän till mig sa en gång - att de här väskryckande ungsomarna är känslohandikappade - och det hade de aldrig blivit om de fått hålla en kattunge i famnen och läst eller blivit lästa för  sagor och berättelser- minst tio böcker.


Blekinge Läns Tidning

Av Kaela - 1 maj 2010 18:21

Västeråspolisen har börjat jobba efter något som kallas Kronobergsmodellen".

Den innebär att all sprit man hittar hos ungdomar upp till tjugo hälls ut och föräldrarna kontaktas.

En metod som borde användas överallt.

Dessutom spanade en del poliser under valborgsmässokvällen från cykel i Västerås.


Läs hela artikeln i VLT

Av Kaela - 1 maj 2010 18:17

Ja Leona- alla dikter som det står Kaela  under har jag skrivit själv-


Ha det gott och var rädd om dig!


....men mest rann mina tårar...


Av Kaela - 1 maj 2010 15:23


  


...........han stod mitt i gatan
raglande
och sjöng för full hals med sin hesa
fyllestämma

folk vände sig om
skrattade


jag grät över honom
och över hans hustru
väntande - oroad

när kommer han
och hur kommer han

..........men mest rann mina tårar
för dem
som hade hjärtan av sten

Kaela

Av Kaela - 1 maj 2010 15:11

Vill önska dig och de dina samma sak Ulla!

Jag är precis likadan.

Kollar många bloggar regelbundet och tänker på dem som skriver som vänner - men kommer mig ofta inte för med att kommentera.


Kram till dig!


Dagens kloka ord

Av Kaela - 1 maj 2010 15:06

Ja båda dessa dikter har djup och lite mer att ge.

Du får jättegärna låna- kul om du sätter ut en länk dit du hittade det  


Kul att så många hade åsikter.


Ha det gott och en fin helg till dig!


Tack Nina och kul att du hittar saker i min blogg som du gillar.


Av Kaela - 1 maj 2010 10:02

  



Hur kan vi lära oss att älska oss själva?
Det är en stor utmaning.

Det är så svårt.

De flesta av oss lärde sig aldrig att älska sig själva som barn.

Vi fick oftast höra att det var något negativt med att älska sig själv, att älska sig själv blandades ihop med självupptagenhet och egoism.
Resultatet blir att vi tror att kärlek betyder att man träffar den Underbara eller "någon som vet precis vad jag vill".
Det har inget med kärlek att göra.

De flesta av oss har aldrig fått kärlek,

Vi har fått beköningar.
Som barn lärde vi oss att vi skulle bli äslakde om vi var artiga, fick bra betyg, log mot mormoroch tvättade händerna ofta nog.

Vi slet häcken av oss för att bli älskade för att bli älskade utan att förstå att det var en villkorlig och därför falsk kärlek, om vi hela tiden väntar oss att vi ska bli godkända av andra.

I stället borde vi börja med att ge näring åt våra själar och hysa medkänsla med oss själva.

Elisabeth Kubler-Ross ur boken "Leva i livet!


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards