Alla inlägg den 12 augusti 2010

Av Kaela - 12 augusti 2010 16:53

Helen Lindgren i Karlshamn är besviken på polisen skriver Blekinge Läns Tidning.

Hon driver ett cafe "Villa Utsikten" och har råkat ut för flera fall av skadegöerlse mm den sista tiden.

Polisen har mött hennes anmälningar med ointresse.

Det är så vi göder brottsliggheten så att säga underifrån - ser till att tillväxten av kriminella i samhället är god.

Även om jag förstår att det är en utopi att säga att vi ska ha nolltolerans när det gäller brott tror jag det är viktigt!

Om man får fast småbuset så säger erfarenheten efter vad jag har förstått - att brottlsligheten på den orten går ner.

Och oavsett arbetsbörda är det ju viktigt att bemöta människor på ett vänligt och repsektfullt sätt i alla yrken - särskilt kanske i serviceyrken - dit ju polisen hör enligt min åsikt.





Av Kaela - 12 augusti 2010 16:46

Vet du vad neon!

Jag tror att om man verkligen är övertygad om att man ska gå ur Sv. Kyrkan orkar man nog ta reda på vilken församling man tillhör också.

Och är man övertygad om det rätta i det man gör så klarar man nog tjatet med Sv. Kyrkan personalen också.

Om man inte är det är det ju bekvämt att krypa bakom någon annan.


Ha det gott och var rädd om dig!


Sajt tar betalt för att hjälpa folk lämna Sv. Kyrkan

Av Kaela - 12 augusti 2010 15:43

  


Det finns många otroliga sagor om ringar.

Förutom den välkända triologin förstås.

Svea Almqvist berättar sin egen märkliga historia.

Det är nästan så man ryser då man läser artikeln i NA.

Vissa ringar tycks faktiskt veta var de hör hemma.


Av Kaela - 12 augusti 2010 15:29

På stadsbussar och närortsbussar har vi väl vid det här laget vant oss att betala på annat sätt än kontant för åkturen.

Expressen skriver om att från och med den 1 september går det inte att komma med kontanter på Swebus heller.

Även Swebus anger rånrisken som orsak.


Man kan köpa sin biljett via mobilen, 7-eleven och pressbyrån.


Så krångligt livet blir därför att några galenpannor ger sig på att råna.

Jag funderar ibland över hur mycket extratid som går åt för att fixa olika speciella biljetter och jkort och jag vet inte vad allt.

Det är en hel del av vår livstid tror jag.

Även om jag har full förståelse för bussförarnas situation tillåter jag mig att tycka att det är krångligt.







Av Kaela - 12 augusti 2010 13:53


  



Jag har just läst en bok som berörde de absolut allra innersta strängarna i mitt hjärta.

Inga röster tystnar helt av Louise J. Kaplan.

Man skulle kunna säga att när vi får en man, en vän ett barn - så startar ett slags samtal.

När denne går bort så avbryts samtalet.

Boken handlar om sorg - sorgearbete.

Sorgen är en del av livet och få av oss undgår den.


En del får mycket av den.


Hur orkar vi med att leva med avbutna samtal.

Många av oss lyckas i sorgeprocessen återuppta samtalet inom oss själva och hittar en väg att gå vidare på på det sättet.


En bok som jag verkligen rekommenderar till både den som just nu lever i chock och sorg  som måste hitta ord,och till den som lärt sig leva med den


Jag köpte den här: Adlibris


Antikvariat för beställning

Begagnat på bokbörsen

Av Kaela - 12 augusti 2010 13:11

Har du fått fortkörningsböter för att en hastighetskamera efter vägkanten påstår att du kört för fort kan det vara fel - säger DN:s artikel.


Kamerorna utmed vägkanten har ju blivit en kassako för statsfinanserna.

För fem år sedan bötfälldes  5 274 personer

Förra året - 2009 - bötfälldes   64 836 personer


Men - inte är väl kamerorna uppsatta för att böterna ska utgöra en förstärkning för statskassan?
Handlar det inte om att få ner farten på vägarna?
Om det är det sistnämnda är det ju hög tid att kolla dessa kameror eftersom det finns en hel del faktorer som kan medverka till att det uppmätta resultatet är felaktigt.

Tas inte kamerorna ner för en ordentlig genomgång - och en utredning angående påverkande faktorer startar mycket snabbt - ja då lutar jag nog åt att det handlar om att plocka in pengar.

Av Kaela - 12 augusti 2010 05:59

  

 

 

Ett skepp som seglat för långt kan vända, men det finns ingen väg tillbaka för det ord som är sagt.


Okänd tänkare

Av Kaela - 12 augusti 2010 05:52

Theres tack för din kommentar!

Glad att du läser min blogg.

Har gjort en snabb visit in i din blogg och njutit bland annat av dina finstämda vackra bilder.

En visit som kommer att följas av flera.

Ha det gott och var rädd om dig!


Vad gör dig lycklig?

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards