Direktlänk till inlägg 22 augusti 2010

Gojibär - en revolution eller lurendrejeri

Av Kaela - 22 augusti 2010 09:02

  

Bilden lånad från Risenta



Vi översköljs hela tiden med information om olika produkter som kan ge oss ett friskt och långt liv.


Något jag inte hört talas om förut såg jag häromdagen i en tidning.

Gojibär är oerhört nyttiga stod det med en uppräkning av vad de åstadkommer om vi stoppar i oss dem.


  • Ökar energi och styrka
  • Förbättrar motståndskraft mot virus, bakterier och svamp
  • Har en föryngrande effekt
  • Förbättrar synen
  • Hjälper mot klimakterieproblem
  • Stimulerar spermieproduktionen
  • Ökar den sexuella förmågan
  • Lindrar oro och stress
  • Förbättrar sömnen
  • Hjälper till att bygga röda och vita blodkroppar
  • Stärker hjärtat
  • Reducerar kroppens kolesterolhalt
  • Blodtryckssänkande
  • Förbättrar blodcirkulationen

  • Ett allroundbär mot alla krämpor och sjukdomar tänker man då man läser.

    Kanske måste man tro på det för att det ska fungera - eller?



    Artikeln avslutades med:

    "Ät 20-50 gram gojibär om dagen, i sallader eller smoothies eller bara som snacks. Upptäck de fantastiska effekterna du också, ditt framtida jag kommer att tacka dig!"


    Växten kallas i Sverige för Bocktörne och odlas ibland som trädgårdsväxt.

    Här kan du läsa om dem och även köpa


     

    Från
        Kom ihåg mig
    URL

    Säkerhetskod
       Spamskydd  

    Kommentar

    Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

      Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

    Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


      Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

    Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


              Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

    Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


                 Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

    Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


        På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

    Presentation

    Fråga mig

    144 besvarade frågor

    Kalender

    Ti On To Fr
                1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27
    28
    29
    30 31
    <<< Augusti 2010 >>>

    Tidigare år

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Arkiv

    Länkar

    RSS

    Besöksstatistik

    Gästbok

    Översätt bloggen

    Andras bloggar

    Läsvärda bloggar


    Skapa flashcards