Alla inlägg den 22 december 2010

Av Kaela - 22 december 2010 15:01

Taxiförare är vinterns stora vinnare skriver Göteborgsposten.

Vilket jag mer än väl förstår efter gårdagen när jag skulle på ett tjänsteärende och när jag skulle åka hem stod vid en spårvagnshållplats där den automatiska skriften på streamern hela tiden hoppade upp till tio minuter när den passerat en minut utan att något spårvagn kommit.

Efter en halvtimme i -17 grader på en blåsig spårvagnshållplats var jag så stelfrusen att jag knappt kunde slå numret till taxi - för det var ju för mig i den sitsen som för många andra - att taxi fick bli räddningen för  att  hinna tillbaka till jobbet  innan jag frös ihjäl och också hinna till mötet där!

Fruktansvärt dyrt - kunde åkt mycket spårvagn för de pengarna - men när det nu inte går några......


Till artikeln



Av Kaela - 22 december 2010 14:56

  



Här kan du testa om du är stressad.

Jag var det inte!

Av Kaela - 22 december 2010 14:49

Lite hoppfullt tycker jag det är att SMHI säger i Svenska Dagbladets artikel att det inte finns något som stöder antagandet att en kall vinter följs av en eller flera lika kalla.

Nu är det i och för sig en upprepning av förra vintern (som dock tenderar att bli ännu värre än i fjol även om vi inte sett facit ännu)


Så - jag hoppas på en grön och mild vinter nästa år.

Jag vill INTE ha en upprepning av denna.


Till artikeln

Av Kaela - 22 december 2010 09:04


  



Varför är tomten så röd på kinden?"
"Han har fått så många julklappar."



Av Kaela - 22 december 2010 08:55

Kolla på dessa bilder från vintern i Ryssland.

Kanske ska vi inte klaga!








   










              

Av Kaela - 22 december 2010 06:11

Maten i Sverige - näst dyrast i EU skriver Expressen.

Det är ju knappast förvånande.

För varje storhandling upplever man det som attman får betala lite mer än förra månaden för matkassarna.

Inte heller är det förvånande att det är i Helsingfors som det är allra dyrast att fylla på skafferiet.

Dessutom ska den bli ännu dyrare nästa år sägs det....


Inte är det illa om man är bara två vuxna i famijen som båda jobbar...men för den ensamstående arbetslösa fyrabarnsmamman före mig i kön är det oerhört tufft....


Till artikeln

Av Kaela - 22 december 2010 05:42

Julen är barnens högtid säger vi ofta....

Med det i tankarna är det deprimerande att läsa i VästerbottensKuriren om de samtal som kommer till BRIS under dessa dagar...

Oro och ångest för att föräldrarna dricker för mycket...dåligt samvete för att man är hos den ena föräldern med den andra är ensam för barn till skilda föräldrar.

Barn som blivit misshandlade...utelåsta.


Vad kan vi göra- du och jag för att ge dessa barn en bättre jul?

Först och främst ha öppna ögon.

Så att vi upptäcker och ser de olyckliga barnen och visar att vi finns där för dem.

Det är fantastiskt att BRIS finns och att de har öppet även på julen....

så att utsatta barn har någonstans att vända sig.

En julgåva till BRIS är ett sätt att hjälpa till.

Inte ens frivillighet är gratis.

Allting kostar....telefon, administration, annonser, lokaler...


Till artikeln



Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards