Direktlänk till inlägg 20 april 2012

Bli skillnaden i en människas liv idag!

Av Kaela - 20 april 2012 13:15


 


Alltför många människor har ingen som väntar därhemma med en kram.

Ingen att dela middagen med eller den långa kvällen.


Kanske han i vars taxi du gjorde din hemresa nyss  sliter för att försörja sin familj. Kanske har han fått fly från sitt land - som han älskar och saknar.


Kvinnan som står före dig i kän på Konsum kanske just fått besked att hon har en svår sjukdom.
Den gamle mannen som väntar på bussen tillsammans med dig på den blåsiga busshållplatsen miste sin kära livskamrat nyligen

Den där busiga killen som räckte lång näsa åt dig och betedde sig allmänt illa vill inte gå hem - där är de vuxna berusade eller så väntar hugg och slag.

Den där ronårskillen du passerade på köpcentret- ensam och ledsen satt han på en bänk - blir mobbad i skolan.

Mannen som du mötte på gatan och som du irriterade dig på kom från ett samtal med sin hustru som vill skiljas.

Tjejen i bilen bredvid din i bilkön blev utsatt för våldtäckt med all den skräck och förnedring det innebär .- i höstas

Så du - låt oss komma överens om att le mot människorna vi möter - om vi kan - byta några ord!
Ditt och mitt leende kan vara den enda värme en människa möter idag!

Och bli den bubbla av ljus han/hon behöver för att överleva denna dagen!

 
 
Kristina

Kristina

20 april 2012 13:41

Fina tankar och vad vi behöver påminnas om ofta. Det är ju så lätt att åtminstone le. Ha en bra dag kram

http://ruach.blogg.se

Kaela

20 april 2012 22:18

Du också - en god natts sömn önskar jag dig och en fin dag imorgon - trots att våren är kall och sen!

 
Tolmia

Tolmia

20 april 2012 14:56

Ja så där är det.
Jag kan intyga det.
Ett leende och kanske ett vänligt ord kan förändra en hel dag när livet är svårt.

Så blev det för mig en gång när jag väntade min förstfödda och hade en mycket svår situation och fått en fruktnsvärd utskällning av en person.
När jag kom på posten såg kassörskan mig och gav mig ett förstående leende och sa något vänligt.
Det förändrade hela situtaionen just då och jag kunde klara den dagen trots det hemska jag varit med om.

Jag brukar försöka tänka på vilken skillnad ett leende kan göra och några vänliga ord.
Det lärde jag mig den gången tack vare en vänlig postkassörska.
Känns bra att jag kan göra detsamma för andra.

http://tolmias.blogg.se

Kaela

20 april 2012 22:17

Att du minns detta än - 20 år efteråt eller nåt sånt tror jag, eller hur - bevisar hur viktigt ett leende och vänlighet kan vara.

Kramar om och önskar dig en skön helg!

 
skrivmoster

skrivmoster

21 april 2012 18:47

Jag blir alldeles varm inombords av dina ord och skriver under på deras innebörd direkt. Jag ler ofta mot de jag möter och jag får leenden tillbaka från de flesta. Jag har också varit postkassörska och kommit i kontakt med många människor, som jag fått möta ibland väldigt personligt. Gör mig glad att läsa tolmias upplevelse!

Varm kram och ha en fin helg!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Kaela

21 april 2012 20:19

Ja jag håller fullständigt med dig om att Tolmias berättelse var stark.
Man kan minnas ett leende i rätt situation i tjugo år.
Och några vänliga ord.

Kramar om dig och önskar dig en skön söndag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards