Direktlänk till inlägg 17 april 2014

Fånga våren

Av Kaela - 17 april 2014 17:17

 



Som vi har längtat och väntat på den - Våren - denna underbara tid.

Nu är den faktiskt här!

Det finns små musöron på flera träd och buskar för varje dag!


Det är så vackert så det nästan blir till en smärta.


Våren går fort,  alldeles väldigt fort.

Motvilligt inser man att dagarna flyr iväg med en väldig fart oavsett vad man gör.


Våren är för kort för att vi inte ska omfamna den villkorslöst!


Med tacksamhet även när regnet strilar.

Det ska vattna det som som ska grönska och blomma och förgylla våra dagar framöver.

Ja jag vet - det är roligare när solen skiner.

Men lugn - den kommer.


Just nu är det underbart vårväder -

men just som jag tänker gå ut och låta våren omfamna mig så ställer sig alla måsten på parad.

Visar på tvättkorgen - viskar om skået som behöver städas ur....säger. kolla på dina fönster.

Ett jobb som tar de flesta av dagens timmar.


Men jag väljer att slå dövörat till och gå ut i våren!

Bo i den - leva i den - och njuta!


Ofta säger vi att vi inte har något val.
Jadå - jag säger eller tycker också så ibland.

Och det är ju rätt när man är på jobbet.


Men när vi hemma - då måste vi låta vår längtan tysta måstena som viskar och pekar och skriker:
Att vi måste jobba, städa, fixa, ta hand om familjen, plugga, utveckla oss, träna.

Ofta är livet så fullt av saker som måste göras att man nästan tappar andan.

Och orken.

Men nu ska jag se till att stanna ute en stund

Våren är så kort - alltför kort!


Men den räcker om vi hanterar den varsamt - och låter oss drunkna lite i den nu och då!


Eller hur?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards