Direktlänk till inlägg 16 juli 2014

Stefan Löfven är något så ovanligt som en politker som inte ser allt som svart eller vitt

Av Kaela - 16 juli 2014 14:22

 

Bilden lånad här


För en tid sedan gjorde Stefan Löfvén ett uttalande som fick honom att stiga i graderna i mina ögon.

Han skrev ungefär så här som vi väl alla känner till vid det här laget:  " att Hamas har ansvar för att stoppa raketbeskjutningarna mot Israel och att Israel måste följa internationell rätt, men har rätt att försvara sig."


Hur i allsina dagar kan detta leda till en storm av åsikter.
Och till hatfyllda kommentarer...???...

Jag fattar inte detta!


I mina ögon är det ju en diplomat och en som vågar se att allt inte är svart eller vitt som talar.

Precis vad man kan förvänta sig av någon som aspirerar på att bli Sveriges nästa stadsminister.


Utöver detta bör man kanske tillägga att den nu aktuella våldspiralen (för tyvärr har det blivit en sådan) startades av att tre israeliska tonåringar mördares.

Och - nej - jag säger inte att det var Hamas som gjorde detta....men det var trots allt vad som blev den tändande gnista i den krutdurk som Mellanöstern-situationen alltid är.


Det finns människor i båda länderna som vill räcka varandra händerna.


Läs gärna detta blogginlägg


Jag gråter när jag läser om döda barn och hem i ruiner i Palestina.

Och jag gråter när jag läser om hur man inte kan vara säker för att inte beskjutas av raketer någonstans i Tel Aviv.


Ingen ska behöva ha det så.

Ingen palestinier och ingen israel!


Jag önskar och hoppas och ber om ett avslut på det grymma våldet!

För varje palestiniers och varje israels skull!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards