Alla inlägg den 8 november 2015

Av Kaela - 8 november 2015 21:30

 



Vi har alla någon eller något vi längtar till!

Och det är bra.

Att längta ger förväntan och förväntan är nödvändig för att vi ska må bra.

Vi får inget bra liv om vi lever utan förväntan.


Om du ser till att i förväg planera in sådant du uppskattar i din kalender skapar du automatisk stunder att känna förväntan inför och längtan till.

Varje gång du tittar i din kalender blir du påmind och får ett skönt pirr i magen och ett leende på läpparna.


På det viset får du ut varje uns ur det fina du känner förväntan inför-


Förväntan - väntan före...


De flesta av oss väntar förmodligen på någonting.
Sommaren.
Semester.

Eller just nu snarare kanske advent och jul!


Jag tänker att väntan oftast innebär en längtan.
Det finns en glädje i vår väntan -  väntan är god i sig.


Så sug ut allt du bara kan ur din förväntan!

Våga vara öppen för din glada förväntan!


När du sedan tittar i backspegeln så har du ännu litet glädje att hämta ut!

Ur det roliga som hände - eller ur gemenskapen med en efterlängtad vän.


Nu börjar söndagen att lida mot sitt slut!

Det är något särskilt med söndagskvällar.

En liten paus efter helgen och en slags startsträcka inför den nya veckan.


Önskar DIG en skön kväll i glad eftertänksamhet inför det DIN helf har inneburit - och inför DIN nya vecka!


Men innan den kommer en skön natt i drömmarnas rike!


Ett citat till dig och mig och oss alla:


Mycket få människor lever i dag - de flesta gör förberedelser för att leva i morgon.
   Jonathan Swift


Av Kaela - 8 november 2015 18:58

 


Att älska är

att förlora sig själv

Att älska är
att skänka bort
det
värdefullaste
man har
och få något
ännu värdefullare tillbaka


Att älska är
att våga

Att älska är
sorg och glädje



Att älska är
att längta
och att få
sin längtan besvarad.


Att älska
är att leva
och att leva
är att älska...


Kaela

Av Kaela - 8 november 2015 09:34

Ett stort GRATTIS till alla pappor idag på Fars dag!

Ni  är fantastiska!


Att ha en pappa är något alldeles speciellt!

Många av oss har en pappa som inte längre är kvar på jorden.

Men det de sådde i sina barns hjärtan medan de vandrade här av kärlek, trygghet och glädje över att vara just pappas barn - det har vuxit till en skörd.


Min pappa finns inte längre med oss här!

Men han bor i mitt hjärta - och ibland småpratar jag med honom!


 


Av Kaela - 8 november 2015 07:51



 



En mulen och ganska grå och våt söndag har grytt!

Men även gråväder är väder tänkte jag när jag vaknade.

Eftersom jag längtade ut tog jag en kortare promenad.

Då var det knappast ens ljust.

Gråheten suddade ut konturer - tyckte en buske var en person....

Faktum är att jag var ganska ensam ute....frånsett en tom spårvagn som skramlade förbi och en trött husse med sin hund såg jag bara en och annan bil.


Dey finns en vila i det grå.

En soldag kräver: gör något av mig.

Men en grådag ger möjlighet att bara vara!


På nätet ser jag att ni som bor i Skåne har hemsökts av stormen Freja.

Här blåser det - men inte av stormkaraktär.


Blåst och gråväder....inte mycket att vara glad åt idag är det lätt att tänka.


Men-glädjen bor ju inne i oss.

Glädjen över att finnas till.

Över de människor vi har nära....över en massa andra saker.


Nu och då läser vi eller hör att glädjen är ett val!

Och det är jag helt beredd att skriva under på.


Att välja glädje öppnar för så mycket positiva saker i livet att det skulle ta massor av cyberutrymme att skriva om det.


Men hur - sa någon till mig häromdagen - hur kan man vara glad  när så mycket är nattsvart runt en?


Mitt enda svar till henne och till oss alla är: Vad är alternativet!

Om vi väljer depression och sorg blir världen snart en kyrkogård av krossade drömmar.

Men när vi väljer glädje mår vi själva så mycket bättre- och vi sprider ljus omkring oss - vilket verkligen behövs-för det är sant att det är ganska mörkt på jorden.


Nu vill jag bara önska dig en söndag just som DU vill ha den!


Och ge dig ett citat för dagen:


"Ibland är din glädje källan  till ditt leende, men andra gånger är ditt leende källan till din glädje."

Thich Nat Hahn







Av Kaela - 8 november 2015 07:45

 



Vendela grattas så varmt idag den 8 november - du har namnsdag!


Stort grattis också till DIG som fyller år idag!


Ha en minnesrik firardag!



Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards