Alla inlägg den 3 november 2015

Av Kaela - 3 november 2015 21:45

 

Barnet på bilden är inte flickan jag berättar om


Idag har jag hållit ett alldeles nytt liv famnen!

En fem dagar gammal liten flicka!

Det är nästan en helig känsla att hålla denna lilla lätta person (2.620 gram) i famnen - att se in i blicken och uppleva vishetsblänket i pupillen.

Andäktigt sitter man där och bara sveps in i miraklet!


Ett nyfött barn är något alldeles magiskt.
Så litet, så skört, men ändå så mycket människa. Man vet att därinne i den lilla lilla kroppen bor det känsllor, begåvningar och vilja som snart ska visa sig.

Med känslor, vilja och kompetens.

Man känner en intensiv önskan att kunna prata med den här lilla nykomlige.

Att skydda - ta hand om!


Hennes pappa är frivillig hos oss!

Nu får han kanske inte längre riktigt samma tid att ta uppdrag som frivillig.

Livet självt har givit honom och hans flickvän ett uppdrag genom att lägga ett underverk i deras händer!


Ikväll vill jag inte tvätta mig....jag vill låta babydoften dröja i mina käder....och njuta!


Det är snart dags att sova för att möta en ny dag med nya fantastiska möten med små och stora människor i morgon.


Önskar DIG från hjärtat en god nattas sömn så DU kan ta emot din morgondag med glädje.


Här kommer kvällens citat:



"Varken förväntningar eller förhoppningar är förberedelse nog för verkligheten – det lilla underverket man håller i sina armar. Det väldiga ansvaret.
Den överväldigande kärleken."


Pam Brown



Av Kaela - 3 november 2015 20:05


 




Jag vill gå
bortom min längtan

och se

hur stängda dörrar

öppnas


där
vill jag stanna

bära tiden
som givits


och ana
Din närvaro

genom
ofullbordade dagar


Kaela

Av Kaela - 3 november 2015 06:11

 




Visdom

det kan låta som något ouppnåeligt, gammaldags och absolut ute.


Idag talar vi hellre om flexibilitet, kompetens och att vara smart.


Någon väldigt klok och eftertänksam person har sagt: "Visheten vilar i
tystnaden mellan tankarna."



Förra ögonblicket var inte som det
här.

När du läser det här är allt åter helt nytt. - inte samma ögonblick
som jag skrev det.



Ingenting upprepas, även om det verkar så.


Allt förändras med sekunderna som tickar


Om vi inser att allting alltid - förändras och blir något
annat än det var för en stund sedan då har vi gjort en upptäckt.

En upptäckt som kan få oss att hisna.

Vi är i rörelse

Oavbruetet...

Livet - denna dyrabara gåva - går ständigt vidare.

Så viktigt att vi ger oss själva mellanrum ibland - stannar upp- bara vilar -
medveten om att allt är i rörelse mot nya insikter som kommer av nya upptäckter.

En stund av eftertanke - ger ny kraft - och låter visheten födas i oss

Nu är det en ny morgon och kanske tänker du att eftertanke kommer efter - alltså mot kvällen.

Och så är det väl ofta.

Men jag tror att vi kan låta eftertanken vara med oss hela tiden.


En morgon likt alla andra?
Nej- den är helt unik!

Ta emot den i eftertanke och du ska upptäcka att den har ett budskap till dig genom det den möter dig med under timmarna som kommer att bilda denna dag!


Önkar DIG en fantastisk dag!

Fantastisk blir den när vi tar emot den i tron att det är vad den är!


Och så - morgonens citat:



Att handla skapar inte alltid lycka, men det finns ingen lycka utan handling.

Benjamin Disraeli



Av Kaela - 3 november 2015 06:07

 



Grattis på namnsdagen idag den 3 november Hubert och Hugo!


Och grattis förstås också till DIG som har födelsedag!


En dag som ger vackra minnen önskar jag er!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards