Alla inlägg under augusti 2016

Av Kaela - 23 augusti 2016 19:06

 


Hemma efter Stockholm och läkarträff med jobbiga undersökningar.

ja jobbigt var det, men det gick bra....säkert tack vare att DU tänkte på mig!

Nu är det riktigt skönt - för det är över för nu i alla gfall.

Framtiden och vad den har med sig - det tar jag då den kommer.


Kanske tänker vi att vi har koll på vad som ska hända framöver. Kanske har vi till och med (tycker vi) en klar föreställning om hur något i framtiden kommer att se ut.

Och så blir det inte alls så....

Framtiden tar vi när den kommer - eller hur!


Men ikväll är livet gott hos mig - och jag hoppas att det är detsamma hos DIG!


Ta med dig kvällens citat då du vandrar vidare...


"Man kan inte hindra bekymren från att komma, 
men man behöver inte sätta fram en 
stol åt dem att sitta på."

Gunnel och Kjell Swärd


Av Kaela - 23 augusti 2016 09:51

 

 

 

 

En underbart strålande soldag.

En riktig sensommardag.

Än har inte hösten gjort helt och hållet entré.

Den bara aviserar lite grand ibland och varslar om sin ankomst!


Detta är ju verkligen en dag att njuta av!


Jag tycker lite synd om mig själv som ska tillbringa eftermiddagen i Stockholm med besvärliga undersökningar hos läkare.

Pssst....glad om du tänker lite extra på mig!


Alla som kan borde gå ut i solen idag. För soldagarna kanske inte blir så många - i varje fall inte så varma mera det här året!

Om du jobbar kan du kanske smita ut fem minuter och smaka dofta på vädret.....


Önskar DIG där DU är och med det DU gör en fantastisk tisdag!


Dagens kloka citat...


"Vår väg är inte bara mjukt gräs, den är en bergsstig med massor av vassa stenar. Men den går uppåt, framåt, mot solen.

Ruth Westheimer

Av Kaela - 23 augusti 2016 09:46

 



Idag är det tisdagen den 23 augustu och Signhild och Signe har namnsdag¨!
Varma gratulationer til DIG som bär något av de vackra namnen - och till DIG som har födelsedag idag!


Ha en underbart fin bemärkelsedag!



Av Kaela - 22 augusti 2016 20:55

läJ  




Hade ett samtal idag med en ny frivillig.

Hon är utbildad lärare och har arbetat som detta i några år.

Men orkar inte mera....nu är hon arbetslös och söker arbete inom något helt annat.

Under tiden hon väntar på att få jobb vill hon komma till oss och hjälpa till på Språlkcaféet för nyanlända  och nya svenskar.
En fantastiskt fin tjej som så väl skulle behövas i skolans värld idag.

Vad är det som gör att många lärare slutar - och att allt flera av de äldre lärarna inte orkar fram till pensionen?

Den frågan tål att fundera över!


Medan vi funderar kommer kv'ällen och så småningom natten.

Jag vill önska DIG en härlig fortsättning på din måndagskväll och en god natt när det blir dags för dig att stämma träff med John Blund.


Kvällens citat...


"Jag tror att när du blir förälder går du från att vara stjärnan i filmen om ditt eget liv till att vara birollsskådespelare i filmen om någon annnan."
Peter De Vries

Av Kaela - 22 augusti 2016 17:45

I



Idag känns det som att jag inte hunnit tänka en enda sekund på mig själv....faktiskt inte ens hunnit äta lunch.

Men sån tur att jag är van vid att det blir så.

Det är först nu - när jag landat hemma som jag känner att jag är hungrig som en varg.

Och nu står min käre i köket med förkläde runt midjan och fixar middagen.

Så jag har det så fantastiskt bra.

Imorgon ska jag till Stockholm för en läkarkonsultation.

Få se hur det blir och vad det leder till.

För första gången ska de som ska efterträda mig vara ensamma ansvariga på jobbet!

Det klarar de alldeles säkert med glans.


Har du tänkt på att livet är som en ström.

Eller älv kanske man kan säga.
 Det går rasande fort ibland. Då gäller det att ha huvudet ovanför ytan och akta sig för de starka strömmarna....stressen....den som ta tag i en och dra ner ens huvud under vattnet så man inte alls kan tänka klart!

Nu kommer ljuvliga dofter från köket och maten är klar säger mannen i mitt livHan är bara hur bra som helst - och hamburgare är goda hemlagade!





Av Kaela - 22 augusti 2016 06:08

 


Det finns faktiskt hus - mina grannhus - på den här bilden...väl dolda av höstens första dimma denna måndagsmorgon.

Men just nu bara en kvart efter att kortet är taget - börjar dimman skingras lite sakta.

 Ibland känns livet så här när vi vaknar!
Dimmigt och svårt att hantera.
Om vi bara lugnt sätter oss ner en stund och öppnar oss i tillit mot den nya dagen de morgnar dimman i vårt liv har övertaget kommer den snart att skingras.


Den här tiden - när morgondimmorna börjar komma - grips jag av en särskild längtan till en riktigt tidig morgonpromenad i skogen.

Det är lite svårt nu - när skogen ligger långt borta- och så här tidigt känns inte helt bra att ge sig in i en park på egen hand i dimman.

Så- då får jag ta en stund på balkongen - inte så tokigt det heller.

Tankarna kommer och går i dimman - små och stora tankar....allt från vad jag ska ha på mig idag till tankar om Livet!


Men morgondimman och tankarna har fått mig att vakna på ett bra sätt.

Färdig att ta emot en gåva.
En ny morgon - en ny dag - en ny vecka!


Önskar DIG en riktigt fin måndag!


Veckans första klokord....


"Viss förändring ser negativ ut på ytan, men du kommer snabbt att inse att ett utrymme har skapas i ditt liv, så att något nytt kan växa fram."

Eckhart Tolle


Av Kaela - 22 augusti 2016 06:04

  Dagens grattisar- D


Idag är det måndagen 22 augusti och Henrietta och Henrika har namnsdag!


Stort grattis till er!


Stort grattis också till DIG som har födelsedag idag!


Låt dagen bli något särskilt!

Av Kaela - 21 augusti 2016 20:18

M    

 

 

Nu faller skymningen snabbt.

De ljusa sommarnätterna har lämnat oss för i år.

De kommer tillbaka nästa vår och sommar.

När september bara ligger några dagar bort så kommer ett visst vemod över mig, varje år!

Hösten kommer definitivt med september.

Men hösten är fin den också.

Soffhäng och mys med levande ljus.

Skön pläd att svepa in sig i.


Just ikväll är det så varmt hos oss att vi undrar hur vi ska kunna sova.

Det gick halvbra natten till idag för redan då hade en viss sommarvärme återvänt.

Regnet som aviserats ser vi inget av.


Nu vill jag önska DIG en riktigt fin söndagskväll och en god natt så småningom!


Här kommer kvällens kloka ord om du vill läsa...


"Hitta roten till det goda och ge den näring"

Okänd tänkare



Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards