Alla inlägg den 5 november 2016

Av Kaela - 5 november 2016 17:01



 




Ikväll väntar ett nöje som vi ofta inte tycker oss ha råd eller tid med  mer  än någon gång med årslånga mellanrum.


Men de närmaste timmarna ska vi tillbringa på Östgötateatern- som vi har tur att bo nära....med tanke på att det blåser upp därute.

La Cage aux Folles

En musikalkomedi med drag!

 

Står det på nätet....få se vad jag har att berätta sen kväll eller imorgon....

 

Tycker du det verkar kul kan du läsa om vad vi ser här

 

 


Av Kaela - 5 november 2016 12:15

 




Det korta ögonblicket

av närhet

ger många ögonblick

av glädje


värmen i mötet

lockar de frön

som såtts

att föda sommar

i hjärtat

Kaela

Av Kaela - 5 november 2016 08:12

 




Senare än vardagsmorgnar och nästan ljust ute idag vid min morgon-tankestund på balkongen.

Kallare också - men härligt krispig luft som går lätt att andas.

Försmak av vinter.....
För mig har i och för sig alltid den här mörka novemberhösten känts som "Dit du inte vmll" ....men jag börjar försonas även med den och upptäcka att trots sin mörka och fuktiga överrock så har även november små glada överraskningar i fickorna...


Idag rörde sig givetvis tankarna runt gravljus och kära som lämnat.

¨Någon ställde frågan igår varför vi ska minnas.....

Hur kan vi annat än minnas är mitt svar på den frågan.

Jag svarade inte igår....men frågan har följt mig....

Jag är glad att få minnas-tänka tillbaka på fina stunder med älskade människor som inte är med mig längre....
De har var och en ett rum inom mig dit jag kan gå in...känna värmen ....se ljuset i deras ögon....de rummen är jag oerhört rädd om.

De är ju alltid med mig....inte bara på Alla Helgons dag!

För mig gör detta Alla helgons dag till en glädjedag!
En dag när jag särskilt går in i de här rummen....och inser att jag kan aldrig någonsin förlora dem....för jag har varit med om dem....och de har stannat hos mig!

 

Önskar DIG en fin och vacker Alla helgons dag fylld av goda minnen!

 

Kanske är det först vid dagen slut
när tidens timglas rinner ut
ja, kanske är det då man får
en aning om vart vägen går,
kanske är det först i kvällens ro
man anar att det går en bro
från världen, den man hör och ser,
mot något större, något mer
Atle Burman







Av Kaela - 5 november 2016 08:05

 

 

Idag är det Eugen och Eugenia som har namnsdag.

Eugen kommer närmast från franskan  Är ursprungligen grekiskt och sammansatt av orden  "väl" och genos "släkte/stam" d.v.s en person av ädel börd. I vårt land finns knappt 3 000 personer som bär namnet!
Eugenia är en feminin form av Eugen, 
Den franska namnformen är Eugénie.

Det finns även just knappt 3000 kvinnor i Sverige som bär namnet.

Stort grattis till DIG som bär någon av dessa namn!

Stort grattis också till DIG som har födelsedag idag!

Ta hand om DIN  bemärkelsedag och gör något DU verkligen vill göra - dagen är DIN!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards