Alla inlägg den 30 november 2016

Av Kaela - 30 november 2016 06:21

   

 

 

För allra sista gången går jag snart till mitt älskade jobb......

Konstigt nog börjar det kännas ganska bra.

Det har hela tiden känts som "Dit du icke vill" men idag har den känslan släppt.


Ska bjuda alla på lunch idag som jag lagade igårkväll.

En jättegryta som jag kallas Africanagryta som stått på balkongen inatt.

Min man får bli chaufför idag.

 
Önskar DIG en fin onsdag!

Lill-lördag sa man i min ungdom!


och så ett citat:....


                                               Oavsett när något tar slut, om det tar slut eller har tagit slut , så kommer minnena vara något av det vackraste jag har.

Anne Fridh

Av Kaela - 30 november 2016 06:08

 

 

Allra sista dagen i november är det idag och det betyder att Anders och Andreas har namnsdag.

Grattis alla män som bär något av dessa namn 

Önskar er en fin och rik namnsdag!
Önskar DIG som fyller år idag detsamma och säger förstås grattis till DIG också

 

Andreas (Andréas) är ett vanligt mansnamn i kristna länder. Namnet kommer ursprungligen från Grekland och betyder "den manlige". Andreas var namnet på en av de 12 apostlarna


Anders är ett nordiskt, företrädesvis svenskt namn.
Namnet är en form av Andreas, som i sin tur ursprungligen kommer från Grekland och betyder "man", "den manlige" eller "människa".
Det finns 194 852 män i Sverige med namnet Anders.
Anders-dagen har inom folkloren använts för att spå vädret inför den kommande julhelgen: "Om Anders braskar (det vill säga, att det är mycket kallt den dagen) skall julen slaska" Vi får väl se!
69 384 män bär namnet i Sverige!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards