Direktlänk till inlägg 17 juni 2018

Farväl -för sista gången - till barndomshemmet

Av Kaela - 17 juni 2018 16:36

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

AAtt säga fareväl är alltid vemordsfyllt.

Att säga farväl till ett barndomshem som genom att en syster topg över varit öppet för oss syskon med familjer ända tills nu.
Vi var 36 personer som åt och drack och pratade och skrattade!

En och annan vemodstår torkades bort i smyg.....

Times goes by.....och det är bara att följa med.....e




 
 
Ingen bild

Stina

17 juni 2018 20:53

Så vackert! Kan tänka mej att det va jobbigt med avsked från en plats där man har vuxit upp och haft mycket roligt, men nu får någon annan glädjas åt denna fina plats. / Stina

Kaela

17 juni 2018 21:10

Ja det 'r så....ibland är det dags för förändringar.
Jag hoppas att de som ska ta över kan älska Solberg lika mycket som år familj har gjort i 115 år

Jag tror vi alla känner tacksamhet för gården och dess betydelse i familjen!

Kramar om dig!

 
Ingen bild

Victoria

18 juni 2018 09:10

Hej!
Vilket fint ställe, du får skatta dig lycklig över den tid du fått vara här. Det enda vi vet med säkerhet är föränderlighet...Tyvärr ibland! Kram
Victoria

Kaela

18 juni 2018 13:59

Helt och hållet var det min barndom jag tillbringade där....och somrar lite senare en och annan vecka så l'nge mor och fat fanns där.
Men jag är innerligt tacksam för tiden i Solberg
De byggdeeen plattform av trygghet inom mig.
Och jag hopppas denna fina plats på jorden ska få göra det i i nya barns liv.

Kramar om dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards