Direktlänk till inlägg 12 oktober 2018

Livet innehåller förluster och sorg

Av Kaela - 12 oktober 2018 20:31

               


Brittsommaren kom idag!

Jag gav ,ig ut för att njuta av den men hade tyvärr svårt att göra det!


De sista dagarna har visat mig att min möjligheter att se fortsätter ner¨år!

Vägen tilen till det totala mörkret krymper med en förfärande hastighet!

 

Eftermiddagen har gått i tåtarnas tecken½

De ger mig inte b bättre syn - men kanske sköljer de birt en del av smärtan och sorgen-.

!Det ' är ett sorgearnete

¨¨

En person som arbetar på ett habiliteringsteam sa till mig häromdagen att svår syndkata och blindhet 'r ett av de svåraste funktionsneds'ttningarna.

;en det siom ges minst stöd från samhället-

 

Vet inte om hon har rä'tt men av vad jag serr hitintills lutar jag åt att hon har rätt.

 

Sorh 'r en del av vårt liv ovh något  vi mådyr klara av att hamtera1

Men svårt ät frt!

 

 

 


 

 
 
Ingen bild

Stina

13 oktober 2018 09:21

Så tråkigt att din syn försämras så snabbt! Är nog inte lätt att acceptera. Fantastiskt vackra bilder du delar med dig av, det är ju så fint nu i naturen med alla färger. Här har vi sol idag också, härligt med sådan höst. Hälsn o kram från Stina

Kaela

14 oktober 2018 08:58

Så underbara ord!

Tar till mig dem och torkar tårarna med dem
Min morr sa en gång:"Hellre bördor och vänner som gr stöd - äninga bördor och inga vänner"
Allt gott ömskar jag dig!

 
Ingen bild

Victoria

13 oktober 2018 09:37

Hej min vän!
Det är svårt för en annan att förstå hur du känner men att det är svårt för dig kan jag lätt ta till mig. Tänker på dig när jag läser din blogg och annars också ibland och undrar hur det ska gå för dig. Finns ju tyvärr ingenting att skriva till tröst heller. Livet är hårt.
Många varma kramar
Victoria

Kaela

14 oktober 2018 08:54

Tack finaste Victoria!
Dina finna inkännande rader gör mig rörd och glad!
"Det måste tålas och bäras fast det är tungt och svårt" har en poet skrivit.......s¨är det ju för oss alla!
B
Men ibland skaver de¨t lite extra!
Så fint att få stöd och uppmuntran då!

Stor kram till dig fina v'n!¨¨¨

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards