Alla inlägg under februari 2008

Av Kaela - 15 februari 2008 14:22



Kärleken kommer och kärleken går,
ingen kan tyda dess lagar.
Men dej vill jag följa i vinter och vår
och alla min levnads dagar.
Mitt hjärta är ditt,
ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter.
Min lycka är din,
din lycka är min
och gråten är min när du gråter.

Kärleken är så förunderligt stark,
kuvas av intet i världen.
Rosor slår ut ur den hårdaste mark
som sol över mörka gärden.
Mitt hjärta är ditt,
ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter.
Min lycka är din,
din lycka är min
och gråten är min när du gråter.

Nils Ferlin

Av Kaela - 15 februari 2008 09:52






Ibland tar livet

liksom ett steg åt sidan
en dag
bland andra dagar
när något sker
som gör att ingen dag mera blir
en dag bland andra dagar

en stol står tom
någon som fanns
och var självklar
är borta


en låga har slocknat

och långsamt inser vi

att de heta frågornas rop
måste stilla sig till viskning
till sorg och lugn saknad

Av Kaela - 15 februari 2008 06:08

Godmorgon!
En natt med god sömn.

Verkligen något att vara glad för!

Kallt är det ute- flera minusgrader.

Jag fasar redan för promenaden till jobbet på nästan 2 kilometer.
Men enligt SMHI så är den här kylan bara förriddare för vårvärme.

Den vill jag ha nu!
Läängtar!!


Bäst att sätta i sig ordentligt med c-vitaminer.

Alla runt omkring mig är förkylda och jag känner lite ont i halsen.


Kivi och mandariner till frukost kanske!

Här står en dukad frukosttallrik till dig - varsågod!

Av Kaela - 14 februari 2008 22:01



Där kärleken finns där bor änglarna sa en liten flicka en gång och när jag fick denna bild blev jag så glad att jag ville dela den med er.

Änglarna vakar över oss inatt

Sov gott!

Av Kaela - 14 februari 2008 21:27


 Litet mera ordspråk som jag lovade


Egen härd är guld värd.

Eget beröm luktar illa.

En fluga gör ingen sommar.

En väntar aldrig för länge, när en väntar på något gott.

Ett gott skratt förlänger livet.

Finns det hjärterum så finns det stjärterum.

Friskt vågat hälften vunnet.

Först till kvarn får först mala

Gammal kärlek rostar aldrig.

Genom sig själv känner man andra.

Genvägar är ofta senvägar.

Gräset är alltid grönare på andra sidan

Av Kaela - 14 februari 2008 20:55

Tack för dina fina ord och din goa önskan Alexandra...Ulla visst får du ta bilden...och stjärnorna är dina...

Kram till er båda två

Av Kaela - 14 februari 2008 15:25


 Indisk gryta

4 personer


Det här behöver du ha hemma!


7 hg fläskfile (man kan också ta fläskbog eller skinkstek om man vill ha en billigare gryta)

soya

curry

sambal olek

1 röd paprika

1 purjolök

i buljongtärning

mango chutney

creme fraich

sal

peppar


bananer

ananas

cashewnötter gurka

gräddfil

ris



Marinad till fläskfilè:
4 msk soya
3 msk curry
1 msk. Sambal Olek
Låt marinera i 2- 3 timmar.Sås:
1 röd paprika
1 purjolök
1/2 msk buljong
1 msk. Mango Chutney
1 brk. creme fraich, salt och pepparGör så här:
Skiva den marinerade fläskfilén i 1,5 cm tjocka skivor. Bryn lök, paprika och filén.
Häll på lite vatten och låt det puttra o ca. 15 min. Smaksätt med buljong och Mango Chutney,
häll i creme fraichen. Servera med ris.Tillbehör:
Cheweynötter,bananskivor, annanas, färsk gurka i stavar, gräddfil och Mango Chutney

Av Kaela - 14 februari 2008 14:51



Jag skulle önska

att jag kunde

ta ner stjärnorna

då skulle jag
ge dem till dig

som vägvisare

av ljus

så du hittar ut

ur mörkret

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards