Alla inlägg den 11 oktober 2008

Av Kaela - 11 oktober 2008 23:30

 



Startade klockan 7.00 i morse med förberedelserna för släktbesöket av stora delar av vår stora familj.
Vi är en stor familj...mannen i mitt liv är en av fem bröder och fem barn har vi....

Idag var det 22 personer på middag och senare kaffe och tårta.

Buffe blev det förstås- enklast då det är så många....


Men nu är kroppen trött och vill till sängen så jag säger godnatt till er alla med några tänkvärda ord.


Bär aldrig mer än ett slags bekymmer i taget! Somliga människor bär tre – bekymmer som de haft, alla som de nu har, och alla som de väntar sig att få.


         

Channing 

Av Kaela - 11 oktober 2008 08:21


Är livet fattigt?

Är inte snarare din hand för smal,

dina ögonlinser för grumlade?

Det är du som måste växa.

Dag Hammarskjöld

Av Kaela - 11 oktober 2008 08:18

Av Kaela - 11 oktober 2008 08:13

 


På Norrköpings museum har funnits ett erbjudande att ranka världens viktigaste bok.

Bibeln vann, koranen kom tvåa.

Förvånande men glädjande tycker jag att Bibeln har så högs anseende....

och vore jag muslim skulle jag förstås vara glad över att också Koranen placerade sig så bra i ett land vars religiösa stämpel är kristen.


http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=158597

Av Kaela - 11 oktober 2008 08:07

Kanske finns det någon som kan tycka att det är en ära för en liten treårig tös att bli vald till gudinna.

Men jag ser det som ett grymt förfarande med ett litet människobarn.

Jag tror jag vågar påstå att det faktiskt är en slags barnmisshandel.

Att tas från sina föäldrar och lekkamrater.

Växa upp i ett avskilt tempel- vad händer inom den lilla?

Visst ska vi ha respekt för alla andras religioner- men detta har jag oerhört svårt att ha respekt för.

Jag känner avsky och ilska mot den religion som behandlar ett barn så här!


http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=158562

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards