Alla inlägg den 12 oktober 2008

Av Kaela - 12 oktober 2008 22:19


 Godnatt säger jag med en dikt som jag tycker mycket om.

Om författarinnan vet jag just ingenting annat än hennes namn.

Men dikten är så klar som en glasdroppe....och talar om detta fantastiska att ett enda ögonblick kan ha evighetsbetydelse.


Till alla mina fina bloggvänner och besökare säger jag



Det var en gång ett ögonblick

som bara kom och sedan gick

men lämnade-trots litenhet

efter sig en evighet.


Av hela livets ögonblick

ett enda särskild prägel fick

och präntade sitt djupa spår

i evighet som ej förgår.


Förunderliga ögonblick

som träffade så mitt i prick

förunderligt att alla år

ej har fördunklat dessa spår.

Marianne Brodin









Av Kaela - 12 oktober 2008 20:24



 


Kärlek är inte något som drabbar en.
Kärlek är något man skapar i sitt liv.

Av Kaela - 12 oktober 2008 20:21


 


 Den som påstår att vi inte har full sysselsättning har varken barn, husdjur hobbies eller vänner ...

Av Kaela - 12 oktober 2008 20:09


 


När vi är rädda OM varandra behöver vi inte vara rädda FÖR varandra

Av Kaela - 12 oktober 2008 18:50


 



Ett litet ord av uppskattning är en nyckel som passar i alla lås.

Av Kaela - 12 oktober 2008 18:48

VAD BETYDER KULTUR? OCH VAD ÄR DET FÖR SKILLNAD PÅ LYRIK OCH DIKT.


Kulturchock är något man kan få när man blir för kall.        Marie 7 år


Jag fick kulturchock en gång när jag åkte skidor.   Peter  6år


Det är något som barn kan göra, medan lyrik är något man måste vara vuxen för. För det skrivs på ett helt omöjligt sätt. Och så är det hemskt tradigt att lyssna på.    Amalia   8 år


Jag tror att lyrik skrivs i böcker, medan dikt skrivs på papper. Mathias  8 år


Lyrik är när någon blir gråtfärdig av att läsa en bok. Det är väldigt tråkigt men fint.      Herman  7 år


En roman är en bok, bara det att den är väldigt fin. Och så har den väldigt fint utslag runt kanten.    Pernilla   8 år


Konst är väldigt dyrt. Så dyrt att man nästan inte har råd att hänga det på väggen.        Achim  9 år


Konstnärer ser konst i skogen som de kan använda att klistra ihop.     Elise  7 år


En som målar är konstig.       Halvor  6 år


Jag har sett en berömd tavla av madonnan med garnet.  Siw 7 år

Av Kaela - 12 oktober 2008 14:09


I krigets land
leker barnen
andra lekar


Där tappar dockan
huvudet
och nallen slits
i bitar


kurragömmaleken går
ut och in i
skyttegravar


---då faller bomben
som för barnen
in i den eviga natten
Kaela

Av Kaela - 12 oktober 2008 09:34


Jag älskar dig

Ej blott för vad du är
Utan för det jag själv är
I din närhet

Jag älskar dig
För den sida hos mig
Du låter framträda
För att du
För in din hand
I mitt överfyllda hjärta

Och
Utan att fästa dig vid
De dåraktiga skröpliga ting
Som du ej kan undgå
Att skönja därinne
Drar fram i ljuset
Alla de sköna ting
Som ingen annan
Har sökt efter
Tillräckligt djupt
För att finna.

Jag älskar dig
Därför att du hjälper mig
Att skrapa fram ur mitt livs
Bråte:
Ej ett värdshus,
Men ett tempel ur alla mina
Dagars gärningar
Ej vanära
Men en sång

Jag älskar dig
Därför att du har gjort
Mer än någon troslära
Kunde ha gjort
För att få mig god
Och mer än något öde
Kunde ha gjort
För att få mig lycklig
Du har gjort det
Utan antydan
Utan ett ord
Utan en vink
Du har gjort det genom att
Vara dig själv.





Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards