Alla inlägg den 15 oktober 2008

Av Kaela - 15 oktober 2008 20:16



Du ska inte hålla en fågel
den vill lyftas av vinden, fri
himmelens vilda strömmar
är den famn den vill vila i

Du kan älska den fågeln och önska
att den flyger förbi någon gång
och sjunger till markens grönska
och dej en jublande sång

Du får inte låsa din dörr
när din älskade längtar ut
man måste ha luft under vingarna
annars tar kärleken slut

För mig okänd poet

Av Kaela - 15 oktober 2008 18:10


Vikken jättenapp de har givit mig säger Linnea !

Och mormor bara skrattar när hon ser kortet!

Av Kaela - 15 oktober 2008 18:00

 Utredningen om vanvård i den sociala barnavården granskar på uppdrag av Regeringen vad barn som barn placerades i fosterhem eller på institutioner drabbades av mellan åren 1920 och 1995.

Kan du vara ett av de barnen.

Läs mera här:

http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=158866

Av Kaela - 15 oktober 2008 17:37



 


Dammtussar kan vara  bevis på att någon gjort något roligare.

Av Kaela - 15 oktober 2008 17:28

Simon, av det jag läst på din sida förstår jag att du tagit det som din speciella mission att reagera på átt homosexuella kräver att bli behandlade som alla andra människor.

Och bli respekterade för den de är.

Det borde inte vara svårt för dig att förstå detta eftersom du skriver så här på din sida: "Du får ursäkta mig om jag harklar mig lite, men vilka är det som STÄNDIGT, är på kristna som tar sin tro på allvar. Om min övertygelse är att Gud skapade människan till Man och Kvinna, kan inte jag få tro det då? Vad är problemet?"

Klart att du ska ha respekt för den du är och det du tror på Simon - men om man kräver detta för egen del måste man nog se till att ge detsamma.

Tycker du inte det är logiskt?
(För den som vill läsa på Simons sida hittar ni den här
http://simonsimonsson.blogg.se/)

Och du som undrar vilket av mina inlägg Simon kommenterat och hur han kommenterat kan läsa här

http://kaela.bloggagratis.se/2008/10/14/1022620-hamburgerjatte-viker-sig-efter-kritik-fran-kristen-lobbygrupp/


Önskar dig allt gott!



Av Kaela - 15 oktober 2008 10:51

En blind pojke satt utanför en stor byggnad med en hatt vid sina fötter.
Han höll i en skylt där det stod: ”Jag är blind. Snälla, hjälp mig!”
Det låg bara några mynt i hatten.

En man passerade. Han tog några mynt från sin ficka och la i pojkens hatt.
Därefter tog han skylten, vände den och skrev några ord.
Han lämnade tillbaka skylten så att alla som passerade kunde se de nya orden.

Snart började hatten fyllas med pengar.
Många fler människor gav nu pengar till den blinde pojken.
Senare under dagen kom mannen tillbaka för att se hur det gick.

Pojken kände igen hans fotsteg och frågade:
”Var det du som ändrade min skylt i morse? Vad skrev du i stället?”

Mannen svarade, ”jag skrev bara sanningen.
Jag uttryckte samma sak som du fast på ett annat sätt”.
Så här hade han skrivit:
”Det är vackert väder idag, men jag kan inte se det”.

Hittat och urklippt i en gammal Allers från 1973


Av Kaela - 15 oktober 2008 10:44

ja det är ju som med alla kloka ord- lättare att säga än att göra- men någon har sagt att sagt är hälften gjort, om man börjar meddetsamma.

Så låt oss börja inse att VI HAR RÄTT!!!

kram och ha det gott!


http://kaela.bloggagratis.se/2008/10/15/1025462-som-person-har-du-ratt-att/

Av Kaela - 15 oktober 2008 10:40

Visst kan Magdalena Grafs mammas tro spelat in.

Men ofta blir det kanske tvärtom.

Och en tro är ju alltid personlig.

Man kan inte ärva eller överta någon annans.

Kram och var rädd om dig!


http://kaela.bloggagratis.se/2008/10/14/1024127-magdalena-graaf-gud-betyder-allt-for-mig/

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards