Alla inlägg den 25 oktober 2008

Av Kaela - 25 oktober 2008 22:04


 Visst har jag ibland dubbelklickat
när jag vill få ljus i mitt rum
Och någon gång skrivit www
på matlistan
Det har hänt
en och annan mörk dag
att jag letat på nätet

för att se om jag verkligen finns...
Okänd poet



 

DU

Av Kaela - 25 oktober 2008 22:01


Du är mitt livs
grund


Ljuset

som lyser upp min väg


Du är min Insikt

min Dröm

mitt Hopp


I Dig är jag stark


I mitt hjärta andas Du
tillförsikt och förtröstan
Kaela

Av Kaela - 25 oktober 2008 19:36

Ja människovärdet eller värdet på levande varelser överhuvudtaget förminskas inte av att man har ett funktionshinder.

Och vad betyder egentligen ett fysiskt funktionshinder...värre för dem som är förhindrade av brister i sin själv att känna empati med andra.

Ha det gott och njut av helgen!


http://kaela.bloggagratis.se/2008/10/24/1050433-den-ar-vard-lika-mycket/

Av Kaela - 25 oktober 2008 16:07



 


Visste du att snabbätande..när du slänger i dig maten  - ökar risken för att du ska lägga på dig extra kilon.

Hårt för alla oss som har svårt att ta lunchrast på jobbet...blir lite orolig när jag tänker på mina "på stående fot-luncher"

Slänger i mig en soppa eller liknande...finns inte möjlighet till annat.

Att arbeta för en ideell organisation är att ha stor arbetsbörda eftersom de flesta ideella organisatione rär fattiga och inte kan ha så många anställda som egentligen behövs.


Men tillbaka till ämnet för inlägget.

Nu får vi alla kanske ta oss i kragen och äta långsamt om vi vill vara/bli smala!


http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/vikt/article3596930.ab


Och som om det inte räckte...att inte ta tid på sig vid maten ökar risken för vårt hjärta.

http://www.sund.nu/docs/artikel.asp?td=20081014&art=571&tem=2



Av Kaela - 25 oktober 2008 14:09



 


Omtanken är den bästa tanken!

Av Kaela - 25 oktober 2008 11:45

Vad är en andlig upplevelse?
Klart att den frågan blir aktuell när man läser den här överskriften.

Jag skulle vilja säga att det är ett möte med Gud själv.

Formerna kan variera.
Kanske möter man något som inte går att förklara med de vanliga förklaringsmodellerna.

Kanske är det bara så att det växer fram en inre stark övertygelse.

Någon sa att för henne började det med frågan: "Kan detta vara allt"

Det jag kan se och förklara..leva ett liv..samla erfarenheter...

Vem är då Peter Englund?
Författare och medlem av Svenska Akademin.

Expert på 1600-talet

Du kan bland annat läsa hans blogg här

http://peterenglund.wordpress.com/2007/06/13/vrakspillror/


Här kan du läsa artikeln om Peter och hans tro.

http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=159028


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards