Alla inlägg den 16 oktober 2008

Av Kaela - 16 oktober 2008 22:30



image3191

Av Kaela - 16 oktober 2008 17:03


Ingenting gör ett ansikte så ogenomträngligt som en mask av godhet.
André Gide



Den som aldrig begår dårskaper är inte så förnuftig som han själv tror.
François de la Rochefoucauld



Du kan inte hindra sorgens fåglar att flyga över ditt huvud,
men du kan hindra dem från att bygga bo i ditt hår.
Kinesiskt ordspråk



En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor.
Fransiskus av Assisi



Man lever inte förgäves, om det finns någon i denna värld
som verkligen förstår en.
Lin Yutang (engelska)



Om vi kunde tvinga körsbärsblom att alltid täcka trädets grenar,
skulle vi inte längre beundra dem.
Japanskt ordspråk


Av Kaela - 16 oktober 2008 16:57


 Nu går sista dansen för äpplena som dignar på mångas äppelträd.

Jag hittade detta recept i en tidning och gjorde den på jobbet.

Den gjorde total succe!

 


FÖR FYRA PORTIONER BEHÖVER DU DETTA HEMMA:


6 äpplen

75 gram margarin

1 dl farinsocker

2 dl havregryn

1 dl vetemjöl

1 tsk kanel


SÅ HÄR GÖR DU:


Skala och skiva äpplena i tunna klyftor
. Placera dem i en form.
Smält margarinet och blanda i
resten av ingredienserna
så det bildas en massa.
Denna smulas över äpplena i formen.
Tillaga på full effekt i mikron i ca 6-8 minuter.

Servera med vaniljvisp eller vaniljglass.

Av Kaela - 16 oktober 2008 14:54

Märkligt..eller hur.

Tre knivbeväpnade ungdomar rånade en pastor i London och lämnade sedan tillbaka bytet!!!

Man undrar vad som hände egentligen!


http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=158915


Av Kaela - 16 oktober 2008 11:53

Glad att du tycker om mina dikter Anette!

Fick ett mail från en vän som ibland läser min blogg som bad mig att skriva ner just de här dikterna i bloggen...

Kram och ha det gott!

Av Kaela - 16 oktober 2008 11:51

Du är mitt fasta land
min trygga famn
den djupa närvaro
jag söker.


Du är
understa botten


Du bär underifrån
så varsamt
att jag inte märker Dig


utan brister ut
i högljudd klagan
över Din frånvaro.


Du låter mig klaga
och anklaga Dig.


Du vet att jag ändå
aldrig kan lämna Dig.


Du har märkt mig för livet
i den djupa närvarons stunder
i den smärtsamma frånvarons tystnad.


Den som kan bära
så ömt, så varsamt och omärkligt
utan krav på gensvar


måste vara


Kärleken själv.
Kaela

Av Kaela - 16 oktober 2008 08:43


Den tro som öppnar


gryningen


driver


kärlekens handling


Om jag står handlingsförlamad


har jag ingen tro


bara en åsikt
Kaela

Av Kaela - 16 oktober 2008 08:37



 



Jag

har funnits

mycket längre

i Ditt hjärta

än Du funnits i mitt liv

Kaela

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards