Direktlänk till inlägg 1 maj 2009

En mammas tankar

Av Kaela - 1 maj 2009 11:15

Jag gav dig livet, men jag kan inte leva det åt dig.
Jag kan lära ut saker, men jag kan inte lära dig det.
Jag kan ge dig anvisningar men jag kan inte finnas till hands för att leda dig.
Jag kan ge dig frihet men jag kan inte räkna mig något till godo för detta.
Jag kan ta dig till kyrkan men jag kan inte ge dig tro.
Jag kan lära dig att skilja på rätt och fel men jag kan inte ta dina beslut.
Jag kan köpa användbara kläder åt dig men jag kan inte ge dig en god innersida.
Jag kan ge dig råd men jag kan inte bestämma åt dig.
Jag kan ge dig min kärlek men jag kan inte tvinga den på dig.
Jag kan lära dig att dela med dig men jag kan inte göra dig osjälvisk.
Jag kan lära dig respekt men jag kan inte tvinga dig att hedra någon.
Jag kan ge dig råd om vänskap men jag kan inte välja vänner åt dig.
Jag kan ge dig råd om sex men jag kan inte hålla dig renhjärtad.
Jag kan berätta om livets villkor för dig men jag kan inte bygga upp ditt rykte.
Jag kan berätta om starka drycker för dig men jag kan inte säga "nej" åt dig.
Jag kan varna dig för droger men jag kan inte hindra dig från att använda dem.
Jag kan lyssna på dina högtflygande planer men jag kan inte nå dem åt dig.
Jag kan lära dig om vänlighet men jag kan inte tvinga dig att vara vänlig.
Jag kan varna dig för synd men jag kan inte göra dig syndfri.
Jag kan be för dig men jag kan inte få dig att gå Guds vägar.
Jag kan lära dig hur man ska leva men jag kan inte ge dig evigt liv.
Jag kan älska dig med en villkorslös kärlek under hela mitt liv ... och det ska jag.

   

 
 
Gunilla

Gunilla

4 maj 2009 09:52

Jag lånar med mig den här. Den är verkligen talande.
Ha en bra dag!
Kram Gunilla

http://blogg.passagen.se/pgrrr

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards