Alla inlägg den 7 maj 2009

Av Kaela - 7 maj 2009 08:45

Är du rädd för döden?

Drottning Silvia erkänner att hon är det.

Men eftersom hon sedan talar om sin brors dödskamp i cancer så är det kanske inte döden hon är rädd för -  utan döendet.

Jag tror det alltid är döendet som skrämmer oss mest.

Därför är också vården i livets slutskede så oerhört viktigt.

Att veta att jag kan få hjälp mot smärtan och ångesten.

Det är livsviktigt....för livet är viktigt från det första andetaget till det sista.

Och människoans värde är lika stort när hon är på väg att lämna jordelivet som när hon anlände.
Det är olika på var du bor i Sverige om du eller någon du älskar kommer att ha möjlighet att få en god vård under den sista tiden.

Så får det inte vara.

Vi är kanske så rädda för döden att vi inte riktigt vill hantera de här frågorna.

Men det är viktigt att vi alla kollar där vi bor hur det är.

Och kräver god vård om det inte finns!


http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2848973.svd



 


Av Kaela - 7 maj 2009 08:43

Jag älskar dig inte bara för vad du är, utan också för vad jag är när jag är tillsammans med dig.
Jag älskar dig inte bara för vad du har gjort av ditt liv, utan också för vad du gör av mig.
Jag älskar dit för att du har gjort mer än någon trosbekännelse kunde ha gjort för att göra mig god, och mer än något öde kunde ha gjort för att göra mig lycklig.
Du har gjort det utan beröring, utan ord, utan åtbörder.
Du har gjort det genom att vara dig själv.
Kanske är det vad det innebär att vara en vän.

Okänd poet

Av Kaela - 7 maj 2009 08:38

Det är värt

vilket pris som helst
 att få se en slocknad blick
 lysa upp på nytt,
 få se ett leende tändas
 hos den som tycktes
 ha glömt att le,
 få se tillit
 vakna på nytt
 hos den som inte längre trodde
 på något eller någon”

Helder Camara

Av Kaela - 7 maj 2009 06:12



Enda sättet att undvika kritik, är att inte göra något alls.
Okänd upphovsman

Av Kaela - 7 maj 2009 06:01

Polisen har skaffat sig volontärer .

I utsatta områden rekryteras ungdomar som kan bli en bro mellan ordningsmakten och ungdomar som kanske är stökiga och bråkiga.

Ett väldigt bra initiativ tycker jag.

Att polisen blir mänskligare i ungdomarnas ögon kan man ju hoppas blir en av effekterna.

Och kanske kan en och annan av de unga volontärerna ha upptäckt att de vill bli poliser.

Det är ju isåfall ännu bättre.

Poliser ska vara brett rekryterade.

http://www.dn.se/sthlm/volontarer-ser-polisen-i-ny-dager-1.860131

Av Kaela - 7 maj 2009 05:56

Sexköpslagen kan till och med ställa två liberaler emot varandra.

De tycks ha helt olika utgångspunkt när de diskuterar ...Alexander Bard och  Cecilia Wikström.

Jag kan utan tvekan säga att jag står på Cecilias sida.

Jag tror i motsats till Alexander att sexköpslagen trots allt håller tillbaka sexköpen något.

Och jag tror inte att det finns just någon kvinna som väljer att blir prostituerad.

Och att tro att om lagen avskaffas och köpen görs lagliga skulle alla prostituerade skaffa skattsedel och börja betala skatt är naivt som jag ser det!

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=169734

Av Kaela - 7 maj 2009 05:52

Vad kul att du skriver dikter Elisabeth

Var kan man läsa dem?

Och en sak är verkligen sann...den friske har många önskningar men den sjuke bara en.

http://kaela.bloggagratis.se/2009/05/06/1648464-sanningen-inom-dig/

Av Kaela - 7 maj 2009 05:50

Det verkar som att Skåne trots allt kom med den första jordgubben för året Svesse - som vanligt...men med knapp marginal.

http://www.dn.se/ekonomi/arets-forsta-jo...bbar-ar-har-1.839132


http://kaela.bloggagratis.se/2009/05/06/1648484-forsta-jordgubben-sommaren-2009-skordad/

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards