Alla inlägg under juni 2009

Av Kaela - 27 juni 2009 18:33

Helt rätt Ulla.

Men jag skriver inte ut svaret.

kanske någon annan vill gissa.

Kram och var rädd om dig!

http://kaela.bloggagratis.se/2009/06/27/1794175-kan-du-svaret-skriv-det-i-en-kommentar/

Av Kaela - 27 juni 2009 14:04



Jag följer dig vart du går. Hur fort du än springer kan du inte komma undan. Men du ska inte vara rädd för mig, jag är inte alls farlig. Mitt på dagen är jag kort, på kvällen blir jag lång, och i nattens mörker försvinner jag. Men månen kan nog locka fram mig.

Vem är jag?

Av Kaela - 27 juni 2009 13:57


George Phillips från Meridian, Mississippi skulle gå och lägga sig på övervåningen när hans fru sade till honom att han hade lämnat ljuset på i garaget, vilket hon kunde se från sovrumsfönstret.

George öppnade bakdörren för att släcka ljuset men han såg att det var människor i garaget som stal grejor.

Han ringde polisen som frågade om någon hade gått in i huset. Han sa nej.

Polisen sade då att alla polisbilarna var upptagna och rådde honom att låsa alla dörrarna så skulle de skicka en bil när någon blev ledig. Georg sade okey och lade på telefonen samt räknade till trettio. Sedan ringde han polisen igen.

- Hej, jag ringde alldeles nyss för att det var folk som stal saker ur mitt garage. Nu behöver ni inte komma för jag sköt dom nyss, varefter han lade på telefonen.

Inom några minuter kom sex polisbilar, ett SWAT-team, en helikopter, en brandbil samt två ambulanser. De grep tjuvarna på bar gärning.

En av polismännen sade till George, "jag tyckte du sade att du hade skjutit dom".
George svarade "jag tyckte du sade att det inte fanns några lediga bilar".

Av Kaela - 27 juni 2009 13:27

Andra ord kan ge helt ny innebörd om det vi kanske inte gillar riktigt hos oss själva.

Se bara här:


Istället för dubbelhaka - SMEK-BACKE
Så mjuk, så mjuk är huden här. Ett ställe att varligt och eftertänksamt  smeka för att locka fram kloka tankar och bra beslut.

Istället för rynkor - LIVSLINJER
Ansiktet är livets gästbok. Här har lycka, sorger, skratt, smärta,
stolthet och oro lämnat anteckningar efter sina besök. Bär de linjer livet skrivit till dig med stolthet.
 

Istället för påsar under ögonen - TÅRKUDDAR
För att de dämpar tårars fall och låter sorgen landa mjukt.
 

Istället för gäddhäng - ÄNGLAVINGAR
Lite svirr under överarmarna visar att du varit med förr. Ett bevis för
att du besitter lite av den överjordiska klokhet och gudomliga mognad som 20-åringar bara kan drömma om.
 

Istället för ridbyxor - GUDINNEBOLSTER
Sååå mjuka att smeka och vila mot. Kraftiga? Nej kraftfulla! Troget bär de dig genom livet.
 

Istället för bilring - NJUTNINGS-SOUVERNIR
Ett kvitto på att du flitigt turistat i njutningens land, tagit del av
fantastiska njutningar och har vett att uppskatta livets goda.
 

Istället för celluliter - AFRODITESKÅLAR
Som små fördjupningar att utforska för smekande händer.
 

Istället för hängbröst - GODISPÅSAR
De kanske inte längre är de toppiga gräddbullar de en gång var, men oj vad mycket njutning och kärlek de har givit både partner och barn!
 

Istället för ryggfläsk - KÄRLEKSHANDTAG
Greppvänliga kvinnor uppskattas ofta av de riktigt goda älskarna.

istället för tunt hår - SILKESFLUFF
Skandinaviskt skirt, mjuk och lent. Ett hår som har lätt för lek med
vinden.

Av Kaela - 27 juni 2009 11:11

Barn med ADHD drabbas oftare av mobbing och stress i skolan.

Skolans resurser skärs ju just nu ner i rasande fart överallt i vårt land.

Samtidigt ställs det vettiga kravet att dessa barn ska ha möjlighet till det extra stöd som de behöver.

Hur den ekvatonen ska gå ihop är det nog ingen som vet inom skolvärlden idag.

Det är ju så att finns det inte pengar så finns det inte möjligheter och den personal som är kvar i skolan har en otroligt svår arbetssituation.

Ett barn med ADHD kan helt kräva en lärares/vuxens intresse och uppställning.

I en klass med kanske 28 barn finns det kanske tre barn med ADHD...

Och en lärare ska svara mot alla dessa barns behov.

Läsgg sedan till att det finns utrikesfödda barn i klassen...barn som har svårt att följa med av andra orsaker..barn vars pappa sitter i fängelse och som krisar eftersom det är som det i familjen...

Och förstås- barn som vill lära sig...harmoniska barn som ändå behöver undervisning för att komma framåt i sin utveckling.

Då har du fått den situation som jag tror alltför många lärare står inför idag!

Hur ska skolan i det läget kunna hjälpa ADHD barnen- och alla de andra.....


http://www.dn.se/sthlm/livets-harda-skola-1.895331

Av Kaela - 27 juni 2009 11:03

Nu börjar konkurshotet nafsa köpgalleriorna i hälsarna.

Något man bara väntat på.

Mitt i lågkonjunktur och finanskris utökas två gallerior bara i min stad.

Två jättestora ska slåss om kunderna.

Enstaka butiker har redan gått i konkurs i det som först stod färdigt...och det är helt säkert så att det bara är en tidsfråga innan allt flera drabbas.

Allt flera  människor har allt mindre i plånboken.

Och då drar man ju i första hand in resor och sånt som man kan beteckna som lyx, därefter  på kläder och dessutom köper man köper billigare mat.

Visst vänder väl också nu konjunkturen uppåt så smäningom.

Frågan är ju bara om alla de gaellerior som nu finns och dessutom utökas kan överleva genom rabatter och reor fram till dess.


http://www.dn.se/ekonomi/gallerior-bar-sig-inte-1.899684

Av Kaela - 26 juni 2009 12:49

En lång men mycket intressant artikel om en muslim som i syfte att framställa den kristna religionen som fel tvingades sätta sig in i Bibeln.

Med oväntat resultat!


http://lindell.netmission.fi/koran.htm#1.

Av Kaela - 26 juni 2009 12:29

Ja han var oerhört skicklig (så konstigt det känns att skriva "var" istället för "är" om Michel Jackson.

Ibland tror jag hans annorlundaskap överskylde hans skicklighet och gjorde att folk inte upptäckte det.


kram¨och ha en underbar sommarhelg Gunilla !http://kaela.bloggagratis.se/2009/06/26/1791226-michel-jackson-dod/!



Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards