Direktlänk till inlägg 14 augusti 2009

Bibeln håller att granskas säger f.d. mormon

Av Kaela - 14 augusti 2009 06:50

Magnus Iver med hustru som tillhört rörelsen "Jesu Kristi kyrka av sista dagars heliga" började ta del av kritiken mot Mormons bok och det ledde till att han lämnade rörelsen.

Han startade sina studier i avsikt att avslöja felaktigheter hos kritikerna-men det blev tvärtom.

Idag säger han att Mormons bok tål inte att granskas.

Men  - att det gör däremot Bibeln.

Viktigt att granska det man har som grundval för sitt liv.


http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=175094


 
 
Ingen bild

Han har inte en kristen syn på sin nästa

22 januari 2010 15:22

Han tycker en hel del om JKK men inte bryr han sig hur han skälv skriver om sin nästa.
Här kommer lite från hans blogg och det är hans egna ord.

Min undran om Magnus Blogginlägg

Hur kan du säga så nervärderane på Perssoner i JKK.

Sitat Från Vad Magnus sagt.

Egentligen är dessa person lite av "loosers"

Tyvärr måste jag också säga att mormoner inte är
särskilt begåvade heller (i genomsnitt).

Vi måste inte göra de sakerna...vi vill".
Saken är ju att du måste för att bli frälst....vare
sig du vill eller inte.
Det är ju det som är poängen....coconuts:)!

Magnus Svar på sina nedvärderingar av medlemmar i JKK

Magnus: Jag har väl rätt att ha min åsikt? Taget
sådär ur sitt sammanhang kan det se lite nedvärderande
ut. Men jag står faktiskt för vad jag säger.
Jag menar inte att vara nedlåtande. Jag tror inte
det är för själva läran som folk blir mormoner.
Coconuts var lite skämtsamt...men jag tycker ärligt
talat att få mormoner verkligen tänkt till vad de
egentligen tror på. Många verkar exempelvis inte
fatta att om de säger att "de vet att kyrkan är
sann"...så betyder det automatiskt att de "vet att
alla andra troende har fel". Det verkar få ha
tänkt på.
Inte har JKK ett överskott på intellektuella...det
står jag fast vid. I synnerhet i Sverige.
"Looser" är kanske ett ord som jag ångrar
litegrann. Inte för att jag inte står för det
utan snarare att kanske kan finnas folk som tar åt
sig i onödan. Jag generaliserar och gör det lite
tillspetsat för att väcka folk.


Rykte
16 januari 2010, kl 22:41 Skrivet av Magnus Ifver Anmäl ! Det finns en person
som uppenbarligen inte vill något hellre än att ge mig dåligt rykte och sprider
massa osanningar. Därför tänkte jag att jag skulle förklara några saker som han
anklagat mig för.

1. Han påstår att jag varit och druckit mig full hos en annan ex-mormon för att
sedan dra ner på krogen. Dumt sätt att "missionera på" menar han. Jag hade kommit
med en hel kasse starköl. Han har anklagat mig att inte "ta hand om de som lämnar rörelsen."

Svar: Det var knappast något missionerande eftersom denne mycket väl vet att JKK
inte är sann och också har lämnat rörelsen. Det är sant att jag kom med en "kasse" öl.
Brukar man inte ha saker i en kasse? Handlar inte om några mängder och vi var bara
lätt berusade. Vi åkte sedan sedan taxi ner till stan där vi åt en pizza på en
krog. Vid 22.30 tiden tog vi taxin hem och jag hade lämnat min bil där för att
hämta den dagen efter. Allt planerat innan såklart.

Lite lustigt att samtidigt som han tycker att jag ska ta hand om de som lämnar
rörelsen...så tycker att han uppenbarligen att jag alltid ska vara hemma med
familjen. Det blir en liten svår ekvation vad? Han hittar alltid något sätt att
anklaga på. Som jag alltid sagt så ser jag inte alkohol under måttliga former som
någon "synd". Den här gången måste jag dock erkänna att jag inte mådde bra dagen
efter. Det berodde dock inte på berusandet. Det handlar dessutom om två gånger på
över ett år. Han vill uppförstora det allt han kan. Tänk vad nervösa många i
Borlänge församling skulle bli om jag skulle gå på personangrepp. Var så
lugna....jag är inte sån.

2. Han påstår att jag försummar barnen och familjen och att min pappa måste leta
reda på mig.

Svar: Det här handlar om EN fredagkväll då jag var snäll mot just HONOM. Det
stämmer att jag hade sagt att jag skulle köpa godis (barnen visste inte om det,
de skulle få det på lördagen ändå) och att jag sedan hade lovat att svänga förbi
honom. Väl hos honom blev jag kvar längre än planerat och han var väldigt
engagerad över att få veta saker. Min fru viste såklart var jag var och förstående
som hon är så "borde hon ha anat" att jag kvar hos honom längre än planerat. Tanken
slog mig att jag skulle ringa fast tiden gick mycket snabbare än jag trodde. Min
fru blev orolig att jag hade ramlat på cykeln varpå hon ringer min pappa som åker
och ser efter. De hade nämligen inte hans telefonnummer så pappa åkte dit för att
se istället.

På så vis var det. Inga konstigheter alls. Sedan tror jag inte att så många tror
på vad han säger i och för sig. Det är garanterat mer trovärdigt vad jag
säger...även mormonerna kommer tycka så är jag helt säker;) ! Shalom!
Vill vi ha sånna som jagar Mormoner och vad han tycker sekter med sånna åsikter som Magnus Ifver.
MVH Egon

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards