Alla inlägg den 19 november 2010

Av Kaela - 19 november 2010 22:10

  


Det kom en kortdikt i min inbox....jag har gått med  diktens ord inom mig  i flera dagar nu......Maya- som skickade dikten visste inte vem som skrivit den-hon hade i sin tur fått den av en annan vän mailvän.....


En dag knackade det på min dörr.
Vem är det?

Ropade jag.
Det är livet, svarade en röst.

Jag har inte tid att släppa in dig just nu, ropade jag tillbaka.

Jag knackar från insidan, svarade livet.


Av Kaela - 19 november 2010 06:08

  




Grått och regnigt har det varit - typiskt november.

Men till helgen kommer vackert vinterväder.

Snö på lördag och sol över nyfallen snö på söndag.

Kanske dags att planera för en söndagspromenad.


Källa: Svenska Dagbladet

Av Kaela - 19 november 2010 06:04

En läkare i Örebro som kom in till en svårt sjuk kvinna blev misshandlad av anhöriga som inte ville ha en manlig läkare!

Man kan undra....är inte det viktigaste att kvinnan som de älskar får vård?

Om läkaren är manlig eller kvinnlig - bara han/hon är skicklig borde vara det man strävar efter när någon behöver läkarhjälp.


Källa: Dagens Nyheter


Av Kaela - 19 november 2010 05:57

  

Bilden lånad av en vän

  


De flesta människor vill leva länge men de vill inte att det ska synas på dem att deras dröm gått i uppfyllelse.

Okänd tänkare

Av Kaela - 19 november 2010 05:51

Du måste offra allt
och ta din glädje,
där den är vassast mängd med tagg
vid dikeskanten
- där den är bittrast
och mest tung för dig,
den hårda glädjen.

 

Säg, anar du vad den förmår att ge,
den hårda glädjen,
som pressar allt ditt innersta
och smular ditt hela jag
och träffar det du djupast gömt
och dödar -
men finns hos dig
och växer till ett ofattbart
och sällsamt dyrt och bittert vunnet ting
i dig -
den hårda glädjen,
som stiger som ett jubel
ur din själs förtvivlan?


Kerstin Söderholm

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards