Direktlänk till inlägg 2 augusti 2014

Ofattbart - Underbart!

Av Kaela - 2 augusti 2014 08:08

 



Just idag är det 25 år sedan jag mötte min blivande man. (Men det visste jag inte då förstås.)

Plötsligt stod han bara där - i mitt kök som det mest självklara av det självklara.

Och jag som lovat mig själv dyrt och heligt att aldrig lita på en man igen bara kände: "Här är han".

(Till mitt kök kom han som vän till en vän.)



Men redan i detta - det första mötet så visste jag, detta var det jag hade sökt i hela mitt liv.

Det var en sån enorm känsla av samhörighet och en djup förståelse som jag aldrig tidigare känt.

Övertygelsen var så stark och jag upplevde ett rent, vackert och magiskt möte mellan två själar.


Så har det förblivit - även om det tog fyra år för honom att övertyga mig om att det var sant!

Sårad och trasslig som jag var efter att ha blivit sviken.


Jag är så innerligt tacksam för honom.


Han är, jämte mina barn ( som då redan fanns, alla fem) det finaste livet givit mig!


Självklart och ofattbart - så har det förblivit mellan oss!


PS. Brukar inte dela så här inifrån, men gör ett undantag.)









 
 
Ingen bild

Sanna

2 augusti 2014 11:13

Jag blir så glad att du delade det med mig.
Och jag är så glad att du fann denna man.
För jag förstår hur det är att inte lita på någon ..
Grattis till dig - och er båda
kram

Kaela

2 augusti 2014 20:19

Tack Sanna!
Ja han är en gåva!

Kram!

 
Ingen bild

Monica

2 augusti 2014 22:51

Vilken underbar berättelse! Man blir så glad när man får läsa sådant. Tack för att du delade något såå privat med oss. Grattis till er båda.
Kram

Kaela

3 augusti 2014 07:33

Tack Monica.
Ja jag kände det som jag tog ett djupt steg in i de privata sfärerna....men det ville sägas.
Önskar dig en riktigt skön söndag och ny vecka med en kram!

 
Marja

Marja

3 augusti 2014 01:02

Så fint skrivet! Tack för att du delade med dig. Ta väl hand om varandra! Kram

http://blogg.vk.se/marja

Kaela

3 augusti 2014 07:32

Tack Marja!
Ja gåvor måste man vårda!!
Ha en skön sensommar önskar jag dig med en kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards