Alla inlägg under juli 2015

Av Kaela - 5 juli 2015 22:15

 



Nu är vi hemma igen.

Lämnat barn och barnbarn bakom oss - för denna gången.


Det kommer mycket tankar när man sitter där mittemot en dottetdotter som i minspel och annat påminner så mycket om sin mor att tiden liksom drar undan en ri¨å - och man befinner sig i ett annat hus, vid ett annat bord-med en annan liten sjuåring framför sig.

Denna lilla flickas mor - min sotter.


Livet vänder många gånger under vår livstid.

Första gången i trotsåldern, så i puberteten, när man blir förälskad första gången, när man blir vuxen.

När man får barn, när man förlorar någon som stod en nära...

När man blivit gammal. 

Ibland är man alls inte medveten om att man har gått runt ett livshörn, förrän långt senare.

Att få barn är att i ett ögonblick hamna mitt in i en kärleksexplosion. 

Aldrig har man älskat så starkt – och aldrig känt sig så älskad och så behövd.


Och så plötsligt byter livsscenen utseende.

Allt man gör är fel.

Man är pinsam och man borde ha vett att hålla sig undan när kompisar dyker upp.

Med mera...med mera....

Man är helt övertygad om att man gjort allting fel under hela denna unges livstid.

 Åren går - barnen - ungdomarna - blir unga vunxa....


Åren -  plötsligt så många

Ett nytt år att fira i medelåldern är något helt annat än nyår i ungdomen då nyårsnätterna var fyllda av förväntningar– naturligtvis dramatiserade på fullt varvtal – 

Nu handlar nyåren mera om reflektion och förlust.


Plötsliga insikter.


Vad har då hänt?

Tiden, åren har hänt.


Främlingen i spegeln - ska det vara jag?


Och åren går...snabbare och snabbare....

Det lär ju inte vara möjligt - men det är så man upplever det.

Någon har sagt att det enda man vet om framtiden är att det för varje dag blir allt mindre av den--och när denna främling i spegeln dyker upp - ja då börjar man inse sanningen i det talesättet.


Livet är i högsta grad ändligt....så det gäller att vi lever nu - idag!


Vi är ordentligt trötta och kommer snart att söka vilan i sängen.

Men först vill jag säga godnatt till DIG!


Och du - ett citat ska jag inte glömma!


"

"Kärlek vid första ögonkastet är lätt att förstå.
Det är först när man tittat på varann i 

åratal som det blir ett mirakel".
Daniella Gordon

Av Kaela - 5 juli 2015 08:43

Idag är det söndagen 5 juli och Laila och Ritva har namnsdag! Jag gratulerar! Grattis säger jag också till dig som har namnsdag idag!

Av Kaela - 5 juli 2015 08:39

Ensam uppe idag också! Men undan för undan kommer säkert alla upp, utsövda och glada! Jag önskar dig en härlig söndag, en dag av glädje och tacksamhet över en ny dag på jorden! Det är sommar,solen skiner och kanske har du, precis som jag semester. Då är livet gott! Även om dagens citat talar om andra dagar som livets bästa. Varsågod - ett citat att gilla, undra över eller ifrågasätta: " När livet är som bäst, är detmöda och besvär/ Predikaren, Bibeln

Av Kaela - 4 juli 2015 22:57

En het dag har avslutats med en regnskur! Och vi hade tur som precis hann in i bilen efter mysig middag vid en av Mälarensstränder en bit från Arninge. Så fint att få en kväll tillsammans utan att någon sliter i köket med ev döttrarna med familj. Nu är det dags att krypa ner i lånad säng och sova, men först vill jag önska DIG godnatt! Och ett citat att ta med dig får du också! " främlingar är vänner du inte känner ännu- okänd tänkare (för mig)

Av Kaela - 4 juli 2015 16:50

Det bidde ingen trappa, det bidde en uteplats till växthuset istället"Men visst blev detbra! Två trötta och svettiga jobbare kastarsig i poolen efter väl förrättat värv

Av Kaela - 4 juli 2015 08:29

En varm men mulen morgon har grytt över Åkersberga! Huset sover ännu och jag har suttit ute ensam och tittat på den mäktiga skogen runt dotterns hus. Idag ska jobbet med att gräva trappan fortsätta! Ett tufft jobb för familjens båda män. När jag tittar ut över den skog som omger huset fascineras jag över alla dessa träd. Hur länge har de stått här egentligen de höga träden, och hur många människor har de sett röra sig här? Önskar DIG en fin sommarlördag där just du är, och med de människor som omger DIG!! Ett citat ur minnet- min citation ligger kvar därhemma. " I ett enda litet ekolod ligger möjligheten till tusen skogar." Okänd tänkare

Av Kaela - 4 juli 2015 08:16

Idag är det lördagen 4juli och Ulla och Ulrika har namnsdag! Grattis! Stort grattis också till dig som har namnsdag idag!

Av Kaela - 3 juli 2015 20:42

På besök hos barn och barnbarn. Underbara stunder att njutaav och spara i minnnet!Tacos, en favorit för både barn och vuxna. Från vänster dotterns make, kompis Och kompis dotter, MiB dotterdotter Linnea, kompisdotter, och en skymt av dottersonen mitt emot. Därunder mannen imitatör liv och annan i dotterns liv bygger en trapp ihop. Härligt med arbetsgemenskap. Trappen ska förbinda växthuset med vägen. Dagens citat: livet läggs varje morgon i dina händer! Gör det bästa av gåvan! Okänd tänkare. Snart kommer mörkret att sänka sig över liten och stor, över DIG och mig! Önskar dig en fortsatt bra kväll och en god natt.

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards