Direktlänk till inlägg 8 september 2016

Nej inte ska man döma - meeen...kanske kan man få bedöma?

Av Kaela - 8 september 2016 19:52

 



Ibland uttalar vi oss snabbt och ganska defintivt om en annan människa.

Idag råkade jag höra någon säga om en gemensam bekant...."Hon är helt upptagen av sin egen betydelse....riktigt uppblåst, narcistisk...."

Och jag överraskade mig själv med att hålla med talaren.

Inte ljudligt.

Men inom mig, i min tanke tyckte jag att hon har ju rätt, det är sån hon är - hon som de talar om.

Fy på mig!


Fria eller fälla, bedöma eller döma!

Vem är jag att bedöma....och hur ska jag klara av att göra det på ett stt så att det inte handlar om att döma.


Jag har inte minsta inblick i deras tanka roch drömmar vet inget om deras rädslor och bakgrund.
Jg vet inte orsaken till att människor beter sig på ett visst sätt eller varför och vilken sida av dem som de visar oss och vilken de väljer att gömma.

Så låt oss se på varandras tillkortakommanden , varandras krumbukter för att få lite uppmärksamhet, vårt skryt för att bli accepterade - med ömhet - alla orsaker till att vi lätt dömer en annan människa, vänd på dem och se att precis så ofullkomlig som vi tycker vår medmänniska är - det är vi själva också.

Vi är kanske inte behäftade med samma svagheter - men då har vi andra saker som vi kämpar med.


Nu är det dags att säga godnatt, jag måste verkligen se till att få en jättetidig sovkväll.

Trött och med början till huvudvärk ska jag försöka stoppa den geom att vara snäll mot mig.

Var snäll mot DIG du också!


ett citat...

"Gör dig inte till domare över din granne för än du levt hans liv i minst ett år"
Okänd tänkare


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards