Direktlänk till inlägg 9 juni 2017

Låt oss beröras - för att verkligen leva

Av Kaela - 9 juni 2017 07:45

B  

 

 

En mjölkvit dimma hänger som en grå filt därute.

Nu finns det ju nyanser av grått även i väder så kanske kommer molnen att släppa fram en och annan solstråle även idag!

Oavsett väder så är det viktigt att uppskatta och se vardagens händelser.
Få vakna upp och se ut genom fönstret och känna att den här dagen ska bli en bra dag!

Alla nyanser av både glädje och sorg som den kommer att bjuda på ska forma den till en dag när vi får känna att det är stort att få  vara med en dag till.

Låt oss vara öppna mot det vi hör, ser och läser eller möter så att vi låter oss beröras.

Det är när vi är berörda som vi känner att vi verkligen lever - inte bara vegiterar.

Vi lever inte för att äta och sova - vi äter och sover för att leva.
Jag tror att jag någonstans skrivit Michelangelos ord tidigare - men jag gör det igen - 

 ”Bildhuggarens uppgift är att hitta bilden i stenen genom att hugga bort allt som inte hör dit”.

Jag gillar de orden.
För mig talar de om vår livslånga uppgift att mer och mer bli den vi är.
Våga se och våga vara och våga välja bort det som inte är bra i våra liv. 

Bli mer och mer vårt sanna jag!

Låt oss ge den här dagen små stunder av stillhet, av insikt om att livet innehåller både det ljusaste och de mörkaste färgerna på paletten - acceptera och ta emot!



Önskar DIG en bra dag när DU får känna att DU är DU och DU är oändligt värdefull!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards