Direktlänk till inlägg 6 oktober 2017

Fötterna går och tankarna vandrar

Av Kaela - 6 oktober 2017 14:05

 

 

 

Inte var det lätt att ta en kort promenad när vädret var så maxat.

Solexplosion blev det av mitt foto där jag ville visa en bit aav Norra Promenaden

Strålande sol alltså och mild vind.

Utan tvekan blev den för lång för mina krafter just nu....blev mera slut än jag trott jag skulle bli..

Medan jag gick vandrade mina tankar sina egna vägar.

Förra veckan möttes vi, tre kvinnor som känner varandra från mitt arbete, under en av mina promenader.
Idag återvände mina tankar till det samtalet

De två stod redan och samtalade då jag kom fram till dem

Och jag fick omedelbart frågan: "Kan man förlåta lögn?"

Oj, det var djupt tänkte jag och sa att jag tror det beror på vem som ljugit för mig och varför.

Då fick jag veta att en av kvinnornas systers make hade kommit hem en dag och berättat att han haft en relation med en annan kvinna i två år.

Men att den var slut nu och att han ville satsa på dem - makarna - fullt ut.

Hon har haft svårt för det. Inte för att hon inte vill, för det vill hon.

Hon säger att hon förlåtit men hon klarar inte av att  lita på honom eftersom han ljugit för henne i två år.

De kämpar och försöker hitta tillbaka till varandra, båda två, på varsitt sätt.

Men hela tiden kommer hennes misstro emellan.

Han säger att eftersom hon fortsätter att misstro kan hon inte ha förlåtit.

Hon säger att hon har förlåtit och lagt den historien bakom sig.

Men just möjligheten att lita på vad han säger, den finns inte till fullo kvar  för henne.

Så otroligt sorgligt tycker jag.

Båda vill ju tillbaka till en bra relation.

Men lögnen står som ett spöke emellan dem.


Jag vet ju att det är så.

Har någon ljugit klart och otvetydigt för mig...då är det inte så lätt alla gånger att lita på.

Det går ju så småningom, men det är en lång väg.

Och man undrar om dessa två  kommer att orka den långa vägen.

Jag hoppas att de hittar hjälp i form av parterapi eller liknande.

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

6 oktober 2017 19:20

Det är just det att kunna lita på någon som ljugit för en och dessutom som i hennes fall i flera år. Tror inte jag skulle klara av det även om jag inte alls är en svartsjuk person men just att inte ta upp det Kanske hade det varit bättre om han ingenting sagt.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kaela

7 oktober 2017 00:42

Jag tror jag känner ungefär som du.
Även om man kan förlåta otroheten.... hur litar man på den som haft ett viktigt liv vid sidan om utan att berätta och som kanske skylt detta med dagliga eller i varje fall återkommande lögner.Jag tror att det kanske också varit bättre att han ingenting sagt.
Mn kanske hade han svårt att bära det ensam.

Förmodar att du sover vilket jag också borde göra....men ibland sviker paraplymannen.
Ha en skön morgon när du vaknar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards