Alla inlägg den 5 oktober 2017

Av Kaela - 5 oktober 2017 20:05

 

 

 

 

Visst är det fantastiskt att vi har det så bra som vi har i Sverige.

Har tittat på Aktuellt och sett hur syrianer har det i läger inne i Jordanien.

80 000 människor....helt otroligt.

Jag tror att grannländerna har tagit emot en mycket större del än vi har gjort i flyktingvågen från 2015.
Men även Jordanien som inte har något välstånd försöker bekämpa motsättningar och diskriminering.


Jag har suttit här inne i värmen och tänkt på att jag har det så otroligt bra.

Ett varmt hem.En skön säng. Mat varje dag  Kläder att ta på mig.Kan till och med välja jacka.

Läkarvård då jag behöver!


Tacksamheten överflödar!


Önskar DIG en skön kväll och en natt med god sömn!

Som sjukling kryper jag isäng ganska tidigt ikväll!



Av Kaela - 5 oktober 2017 14:02

 


Längtar ut i solen när den kittlar genom rutan.

Men styrkan finns inte.

Och huvud och kropp värker så idag får jag njuta inifrån precis som igår.

Stod i fönstret och förbluffades över hur sommargröna och lummiga lindarna på Norra Promenaden ser ut.

Man kan inte tro det är den 5 oktober då man ser dem!

Av Kaela - 5 oktober 2017 09:43


 

Det blommar i somligas spår,       

det glittrar och lyser,       

det porlar från bäckar

med levande flöden

det sjunger så vårvinderligt

av ljusa ackord,

där de går.       

Det är därför som allt

blir så levande varmt där somliga går.       

Det är därför det blommar så rikt

i somligas spår.......


Asta Mårtensson

 

Av Kaela - 5 oktober 2017 09:34



Fortsatt soffläge idag.


Testar om jag får in detta.

Har gjort minst femton försök!!!

Av Kaela - 5 oktober 2017 06:11

 



Mörkret råder ute ännu. Inatt har det regnat.

Men idag - 5 oktober - lovar väderleksrapporten igårkväll soligt väder!

Vi får se fram emot det!

Dagens tema är internationella dagen förlärare.

Bror har namnsdag och jag gratulerar varmt.

DU som har födelsedag gratuleras förstås lika varmt.

Gör nu en härlig firardag alla bemärkelsebarn!
Och känner du en lärare så skicka ett sms eller slå en signal och gratta på denna den internationella dagen för lärare!

De behöver verkligen all uppmuntran.

Det är ju Sveriges framtid de arbetar med.


Bror är ett nordiskt namn som helt enkelt betyder "broder". 
Bror var i äldre tider ett namn som aldrig gavs till den förste sonen.
Först på 1800-talet började man bortse från namnets egentliga betydelse.
Bror var ett väldigt vanligt namn de första årtiondena av 1900-talet.

Bror är ett nordiskt namn som helt enkelt betyder "broder". Bror var i äldre tider ett namn som aldrig gavs till den förste sonen.Först på 1800-talet började man bortse från namnets egentliga betydelse.Bror var ett väldigt vanligt namn de första årtiondena av 1900-talet.

Idag finns det 17 296 män och 6 kvinnor som bär detta namn.

14 personer bär namnet som efternamn!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards