Direktlänk till inlägg 5 maj 2008

En underbart söt liten historia

Av Kaela - 5 maj 2008 19:07

  

En butiksägare satte upp en skylt ovanför sin dörr.

”Valpar till salu” stod det på den.

Sådana här skyltar har en förmåga att dra till sig små barn, och javisst,

en liten pojke dök upp framför butiken.

”Hur mycket ska du sälja valparna för?” frågade han.

Butiksägaren svarade: ”Mellan 300 och 500 kronor”.

Den lille pojken stoppade ned handen i fickan och tog fram litet mynt.

 ”Jag har 25 kronor” sa han. ”Kan jag få titta på dem?”

Butiksägaren log och visslade och fram kom Lady,

som sprang nedför gången i butiken följd av fem små söta garnnystan.

En av valparna kom haltandes en bra bit efter de andra.

Genast frågade den lilla pojken varför den haltade.

Butiksägaren förklarade att veterinären hade undersökt den lilla valpen

och att den hade en höftskada och att den för alltid kommer att vara halt.

 Den lilla pojken blev entusiastisk. ”Den där lilla valpen vill jag köpa.”

Butiksägaren sa: ”Nej, jag kan inte sälja den där valpen.

Om du verkligen vill ha den, så ska du få den av mig.”

Den lille pojken blev upprörd. Han tittade butiksägaren i ögonen, pekade med ett finger och sa:

”Jag vill inte att du ger den till mig.

Den där valpen är värd lika mycket som de andra valparna och jag ska betala fullt pris.

I själva verket så ger jag dig 25 kronor nu och 5 kronor i månaden tills dess att den är betald.”


Butiksägaren motsatte sig detta:

”Du kan verkligen inte mena att köpa den här lilla valpen.

Han kommer aldrig att kunna springa och hoppa och leka med dig som de andra valparna.”

Den lille pojken böjde sig ned och rullade upp sitt vänstra byben för att visa ett missbildat ben som stöddes av en metallskena. Han tittade upp på butiksägaren och svarade lugnt:

 ”Jag springer inte så bra själv och den lilla valpen behöver någon som förstår.”


 
 
trollpackan

trollpackan

5 maj 2008 19:18

Ja, det var en gullig historia!
kramen

http://trollpackan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards