Alla inlägg under maj 2010

Av Kaela - 7 maj 2010 10:54

Tack Vicke!

Önskar dig detsamma.

Hoppas SMHI har fel när de spår regn hela helgen - över min plats på jorden i alla fall.


Ha det gott och en trevlig helg hoppas jag du får oavsett väder.


Visste du detta

Av Kaela - 7 maj 2010 06:02

  


När du är upprörd, förbannad, störd eller irriterad, påminn dig då stilla om följande:


Jag är inte upprörd av de skäl jag inbillar mig

Nästa gång du möter någon som är förbannad, störd eller irriterad, påminn dig då om följande:
En människa som mår bra har aldrig behov av att förlöjliga eller attackera en annan människa.

Nästa gång du själv har negativa fördömande tankar om en annan människa, påminn dig då om följande:
Varje negativ tanke jag har är någon form av försvar.

 

Tänk sedan också:
Varje tanke jag har bidrar till sanningen eller till illusioner
Varje tanke jag har utökar antingen sanningen
eller så utökar den lögnen.

Av Kaela - 7 maj 2010 05:54

Ingen av oss har väl missat att vi befinner oss i upptakten till en valrörelse.

Blocken överträffar varandra i försök att ifrågasätta och till och med skymfa det andra blocket.

Nisha Besara, chefredaktör Dagens Arena, säger i artikeln i SvD att det finns anledning att befara att detta kommer att bli - inte bara en smutsig kampanj - utan den smutsigaste.


Kanske beroende på att det är så jämnt mellan blocken.


Tråkigt - i mina ögon är det alltid den som smutskastar som förlorar.

Kan man inte försöka hålla sig till fakta - och säga vad det är man vill göra för Sverige istället!

 

Av Kaela - 7 maj 2010 05:46

  

 

 

Ensamheten är ett trevligt ställe att besöka, men ett dåligt ställe att stanna på.

 Josh Billings

Av Kaela - 7 maj 2010 05:44

Tack  susanne - din kommentar gör mig glad!!!

Ha en riktigt fin helg!


Kram!


Dina ögon är fulla av ljus

Av Kaela - 7 maj 2010 05:40

D får jag önska dig e-k en underbar helg med en skön "datorfasta"


Kram


Dina ögon är fulla av ljus

Av Kaela - 6 maj 2010 12:21

  



När du äntligen vågar lyfta



ska vingarna av guld



bära dig



mörkret är bakom dig



och under dig



det röda ljuset



skimrar i dina vingar



dina ögon skiner som solen



glittrar som havet



och ditt jublande skratt



ekar mellan bergen



och dina ögon



är fulla av ljus
Kaela

 
alternativ    
  
 
  
 
Av Kaela - 6 maj 2010 12:12

Ja det är en bra text - sann dessutom....framtiden är den plats där vi ska tillbringa resten av livet.

Ha det gott Vicke och var rädd om dig!


Tack för avtryck Trollpackan

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards