Alla inlägg under maj 2010

Av Kaela - 12 maj 2010 06:06

 

  

 

 

Med kärlek blir bördorna lätta.

Kärleken bryr sig inte om svårigheter, den anstränger sig till det yttersta.

Den säger inte att något är omöjligt... Den tar sig an mycket - och ser också till att mycket blir utfört, medan den som inte älskar ger upp.

Kärleken är vaksam och slumrar inte.

Även om man nöter på den, tar den inte slut.

Även om den är oroad, tappar den inte fattningen.
Thomas A. Kempis

Av Kaela - 12 maj 2010 05:47

Jag blir upprörd när jag hör att någon har överfallit Lars Vilks under en föreläsning i Uppsala.

Nu var hans föreläsning bevakad av både poliser och Säpo.

Det handlar inte om att jag håller med den ena eller den andra.

Men att attackera en människa för hans åsikter är fullständigt ovärdigt i en demokrati.

Håller med  Pernilla Björk, kommunikationsdirektör vid Uppsala universitet som säger: " Vi tycker att det är väldigt beklagligt att en sådan här föreläsning ska leda till våld. Vi har respekt för att man tycker olika, men universitetet är en plats där man ska kunna diskutera svåra frågor."
Så rätt.
Alla får ha sin åsikt....utan att bli attackerad med våld!

Man har rätt att hävda sin åsikt med ord - men aldrig någonsin med våld!!!!

Läs mera i SVD



Av Kaela - 12 maj 2010 05:43

Tack Kristina!

Så roligt att se dig.

Nu har jobbet tagit så mycket tid...två tolvtimmarsdagar gör att jag känner mig lite "mosad".

Har inte alls hunnit läsa din blogg och andras som jag brukar!

Så det ska bli skönt med helg.

Kram och önskan om fin helg till dig!


Verklig rikedom

Av Kaela - 11 maj 2010 17:19

Så härligt e-k att ha en pärm med "pärlor" att öppna den nya dagen med.

Det var ett jättebra förslag.

Jag har mina "tankeböcker" - ur vilka jag ofta skriver något här i bloggen.


Kramen till dig!



Av Kaela - 11 maj 2010 17:06

Tack Riitta för din härliga kommentar.

Eftersom jag sitter kvar på jobbet (med en fruktansvärd pollenallergireaktion, medikamenterna till trots) och väntar på ett sent besök, gick jag in och läste lite i din blogg.

Fantastiskt att läsa om din bok.

Jag tror det finns otroligt många livsöden bland de 70 000 finska krigsbarn som kom till Sverige under andra världskriget, precis som din mamma och hennes syster.


Ha det gott och var rädd om dig!


Det osagda

Av Kaela - 11 maj 2010 05:40

 

  

 

 

Den verkliga upptäcksresan består inte i att söka efter nya vyer, utan att se med nya ögon.

Marcel Proust

Av Kaela - 10 maj 2010 19:55

Javisst e-k - något åt det hållet....jag tänker inte så mycket - dikterna bara kommer- och sen får jag försöka förstå vad de vill säga mig.


En riktigt skön kväll till dig!


Kram


Det  osagda

Av Kaela - 10 maj 2010 19:52

Ja e-k - det tar tid att inse att rätt slags egoism är förutsättningen för att älska och vårda om andra.

Önskar dig också allt gott!


Kram


Att älska  - recept på lycka

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards