Alla inlägg den 7 oktober 2010

Av Kaela - 7 oktober 2010 22:09

Terrorhotet mot Europa fortsätter att vara hett på tidningarnas förstasidor.

Idag har Expressen dels en artikel om att Frankrike slagit larm om att 25 islamistkrigare är på väg till Europa.

Detta i ett läge när terrorhoten duggar tätt.

Jag blir kanske lite förvånad om någon slår till när det varit så mycket skriverier och beredskapen är ordentligt förhöjd både i Europa och i USA.


Kanske blir det farligare när nyhetsvärdet avtar och det blir tyst.


Av Kaela - 7 oktober 2010 15:31

Tomas fick en efterlängtad tvåa skriver Expressen på "leva och Bo....men tiden räcker inte till för honom att få sitt hem att spegla vem han är.

Då ryckte LEVA&BO:s inredare Ulrika Jidström ut.


Det är verkligen märkligt att se hur annorlunda samma lägenhet ser ut efter hennes "behandling"


Du kan titta på bilderna om du går in här


Inte utan att man själv skulle ha lite hjälp av Ulrika.

Jag har visserligen massor av idéer precis som min man har- men vi har båda krävande arbeten med ständig övertid så vi får inte heller till det - även om det inte är så kalt som det var i Tomas lägenhet.



Av Kaela - 7 oktober 2010 06:18

  



Jag letar efter ett ord
ett helt nytt ord
ett ord som ingen

någonsin hört
Jag letar efter ett ord
som betyder
att du är det finaste

Hans & Monique Hagen, översättning Barbro Lindgren

Av Kaela - 7 oktober 2010 06:09

Dagens Nyheter skriver att gruvarbetarna i Chile kan vara uppe inom en vecka.

Jag hoppas verkligen att de har rätt.

Man orkar ju knappast tänka sig hur de upplever det därnere i underjorden - instängda.

Och hur deras anhöriga upplever att veta att de finns där.


Man kommer att skicka ner en videokamera för att se efter om det uppborrade hålets väggar är hela.

Är det så - kan man påbörja räddningen mycket snart.

Av Kaela - 7 oktober 2010 05:48

  


Mycken lycka blir förbisedd därför att den inte kostar något.
Okänd tänkare

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards