Alla inlägg den 20 oktober 2010

Av Kaela - 20 oktober 2010 19:14

Donatorsbristen är stor i hela landet skriver Blekinge Läns Tidning

Men när Karl-Axels storebror för tolv år sedan kämpade för livet med sin enda sjuka njure tvekade lillebror inte att rädda livet på honom genom att ge honom sin ena njure.

Så roligt att få läsa nyheter om när människor gör bra och goda saker för varandra mitt bland allt våld och alla olyckor.

Vi behöver få läsa många artiklar om de goda fina människor vi har mitt ibland oss av vilka Karl-Axel är en!



Av Kaela - 20 oktober 2010 17:44

10 elever i Lund rånade på väg till skolan i morse skriver Sydsvenska Dagbladet.

Tydligen visste rånarna att sjuorna på just den skolan utrustats med egna datorer.

Polisen oroar sig för att det kommer att smitta av sig.

Oerhört viktigt att polisen får tag i dessa ungdomar mycket snabbt.

Både för deras egen skull och för eventuella framtida offers skull.

Hoppas det sätts in ordentligt med resurser.



Av Kaela - 20 oktober 2010 17:38

Ohälsotalet fortsätter sjunka skriver Svenska Dagbladet.

Hoppas bara att det verkligen är ohälsotalet som sjunkit och inte sjuknärvaron som har stigit!


Av Kaela - 20 oktober 2010 06:21

  


Förundran

är ett ögonblicks
svindel
av klarhet

en kort sekund
ser vi
sammanhangen

och vet
alla svaren

Kaela

Av Kaela - 20 oktober 2010 06:17

En läkare i Gällivare från ett bemanningsföretag jobbade dygnet runt en månad. Och fem andra läkare likaså - men "bara" fjorton dagar!


Vill du bli behandlad av någon av dessa läkare?

Jag vill det inte!


Källa Dagens Nyheter

Av Kaela - 20 oktober 2010 06:07

  


När jag tittade ut i mörkret när jag vaknade var det en våt och regnig värld som mötte mig.

Kände hur humöret sjönk och glädjen drog ner i tårna...om den ens satnnade där.

Men medan jag stod där och tittade började jag se ljusreflexerna allt det våta - och jag blev genast gladare!

Tänk att vi lever på en plats på jorden där vi får nog med regn.

Det är en gåva!

Det är därför det blir så grönt och fint på sommaren - och det är därför det alltid finns vatten i våra brunnar och kranar!


Idag tänker jag vara glad för att det regnar - kanske ta gummistövlar på mig så att jag kan hoppa i någon vattenpuss.

Och inte bry mig om att alla som passerar undrar om den där medelålders tanten är riktigt klok!

Bara njuta!

Av Kaela - 20 oktober 2010 05:55

 

  

 

Vi slösar med jordens resurser som om det vore en outtömlig källa. Däremot så snålar vi med de kärleksfulla energier inom oss som är outtömliga och som flödar mer, ju mer vi ger.


Okänd tänkare

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards