Alla inlägg den 8 oktober 2010

Av Kaela - 8 oktober 2010 05:58

Yttrandefriheten har ett högt pris.

800 000 kronor blev notan för säkerhetsarrangemangen runt Lars Vilks föreläsning i Uppsala skriver Svenska Dagbladet.


Oavsett vad jag tycker om just Lars Vilks och hans konst så har han rätt att säga det han vill säga.

Både med tanke på konstnärens frihet och yttrandefriheten.

Tråkigt om yttrandefriheten ska bli så dyr!


Av Kaela - 8 oktober 2010 05:43

Jag har läst boken förut....men nu har jag läst om den.

Den har fått vara med i väskan och i sängen och så fort jag haft en stund har jag läst - och njutit av återseendets glädje.

Boken heter: "Nu vill jag sjunga dig milda sånger! och är skriven av Linda Olsson.

Hennes debutroman...men man undrar hur mycket hon skrivit för byrålådan för att kunna åstadkomma en så både sorglig, stark, och gripande roman om kärlekens kraft och om vänskap.

Du kan räkna med att den kan komma att hålla dig känslomässigt engagerad och länge efter att du läst den.

 Den är stundtals vemodig och den ger tankar om mitt eget liv och de val jag gjort och gör.

Allt får konsekvenser och alltid har vi val.

Den handlar om hur vi hanterar sorg och förluster, och så handlar den om vänskap.

En vänskap mellan en äldre och en yngre kvinna som livets tillfälligheter för samman.


Jag köpte den här

Av Kaela - 8 oktober 2010 05:40

 

  

 

 

Jag kan inte ens själv fatta allt vad jag är.
Följaktligen är själen för trång för att kunna rymma sig själv.

 Augustinus

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards