Alla inlägg den 14 december 2014

Av Kaela - 14 december 2014 19:38

 



Med bara tio dagar till julafton och fem barn och sex banbarn att inhandla julklappar till begav vi oss till grannstaden för att göra ett litet äventyr av julklappsinköpen.

Vi är inte färdiga med inköpen trots att vi båda var överlastade med påsar när vi gick från bilen....men vi var färdiga.

Vilket jobb - att vänta i köer när man äntligen kommit på att man kan ge ungefär samma saker så ingen behöver bli avundssjuk....


Av Kaela - 14 december 2014 12:35

 


I år blir första året sedan jag var 17 år och nyss flyttat hemifrån utan att min julkrubba kommer upp.

Då fick den plats i min lilla etta -julklappen och flyttpresenten från mormor -  min första egna bostad - nu bor mannen i mitt liv och jag tillfälligt i en etta - och det finns bara inte plats....


TV och ingen dator....kan det vara svaret?

Eller beror det på att vi är två på den lilla ytan?

Kommer att sakna den otroligt mycket.....

Av Kaela - 14 december 2014 11:03

 




Tror du på änglar?


81 procent amerikaner intygar att de gör det till en viss grad.


60 procent tror absolut på att änglar finns (studie vid Baylor universitet).


(Glad om du berättar om du tror på änglar!)

Av Kaela - 14 december 2014 10:53

 



I små sakers dagg finner hjärtat sin morgon och blir uppfriskat.


 Alexander Solzjenitsyn

Av Kaela - 14 december 2014 08:54

 

 

Tack för insikt och förmåga
Tack för omständigheter, möjligheter och tillfällen
Tack för ständiga påminnelser
påminnelser om vad som egentligen räknas och är viktigt.

Tack för hälsa och handlingskraft
och när kraft och hälsa sviker: tack för hoppet att härda ut.

Tack för nära och kära och när de sviker eller försvinner: tack för inre styrka att vila i.
Tack för all visdom jag fått av andra
tack för all omsorg och kärlek som hjälpt mig överleva och växa upp.

Tack för naturens skönhet
tack för sol och regn, och för Jordens gåvor.
Tack för näring och värme.
Tack, Livet, för svårigheter och prövningar tack för motgångar och bekymmer.

De gör mig starkare och klokare och är därför till mitt bästa.



Jag är glad och tacksam för Livets ständiga givande,

och vill därför själv skapa allt fler nya gåvor

av insikt, glädje och kärlek att ge vidare till min omvärld.

Tack, Livet!


Lars

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards