Alla inlägg den 25 december 2014

Av Kaela - 25 december 2014 19:45

Julen får oss att minnas andra jular, så är det varje år! På något sätt ramas vårt liv in av jularna. För min egen del minns jag ofta julen då min yngste son var nyfödd. Efter en svår förlossning var han och jag hemma dagen före julafton! Bådas våra liv hade hängt på en skör tråd och tacksamheten över att vara vid liv och ha en levande frisk liten baby flödade. På det sättet tror jag att vi alla har minnen. Även minnen av dem som inte längre är med oss. Magin i julen har väl försvunnit med åren, men glädjen finns kvar.

Av Kaela - 25 december 2014 12:02

En lycklig liten sondotter Stella, snart fyra år leker med de fina Barbiedockorna som tomten hade med sig.

Av Kaela - 25 december 2014 08:30

 

Bilden lånad från google



Idag är det juldagen den 25 decmber.

På juldagen har ingen namnsdag.

Det ses ju som Jesusbarnets egentliga födelsedag, även om vi förlagt firandet till julaftonskvällen, så är det många som firar först på juldagens morgon!


En sagoomspunnen morgon för oss alla seklers innevånare som lyssnat till orden: Ett barn är oss fött....

Av Kaela - 25 december 2014 07:45

 



Jag kryper ihop i Din famn som ett barn i sin moders sköte

Din natt är ett hav utan strand där var våg är ett farligt möte.

Men det är som om händerna lyfte mig upp och varsamt sig slöte.

Jag klär av mig i min bädd ängslan och sorger svåra.

Jag är inte längre rädd: de är inte mina men våra.


Du går i ett mörkt sorl men ditt mantelsläp drar en lysande fåra.

Jag sover lugnt i mitt bo fast stormen och natten det gungar.

Det finns bara ett: att tro.

Inte fasan som vågorna slungar.

Men detta: att fågel mänska och gud förblir när sina ungar.


Du känner min morgondag. Du vet när mitt yttersta kräves.

Jag lyss till ditt hjärtas slag, i slummer jag sänkes och häves.

Väck mig när gryning blir blodröd, och jag drack ej Guds mod förgäves.


Solveig von Schultz

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards