Alla inlägg den 7 december 2016

Av Kaela - 7 december 2016 11:22

 

Snart slår den ut!!

Av Kaela - 7 december 2016 10:02

 

Så har jag läst Jojo Moyes Arvet efter dig. Med mycket möda och förstoringsglas.Boken är en fristående fortsättning på hennes bok  Livet efter dig


En bok som jag troligtvis aldrig kommer att glömma.

Lou kämpar med sina skuldkänslor över att hon inte lyckades att få Will till att vilja leva.
Will var den motorcykelskadade man vars personliga assistent och allt i allot Lou blev.

Han följde sitt beslut att ta livet av sig trots att Lou och han blev förälskade och upplevde en intensiv kärlekssaga.

Kanske extra stark just på grund av skuggan av döden som fanns med som tredje part hela tiden.


Lou jobbar nu   - efter Will och hans död på en självmordsklinik  - på en pub på flygplatsen och lever ensam i en lägenhet i London.

Hennes liv är en kamp för att överleva dag för dag  - och trots att hon deltar i en sorgbearbetningsgrupp har hon svårt att hitta fotfäste i sin nya tillvaro.

En dag kommer en strulig tonårstjej in i hennes liv.
Hon visar sig vara en okänd dotter till Will. Inte ens Will har vetat om hennes existens.
PÅ sorgebearbetsningsgruppen - eller snarare genom den - träffar Lou en man som förmår väcka någon form av känsla i henne.....


Nu vet du ungefär vad du har att se fram emot - eller vilken upplevelse du ger bort om du väljer att köpa boken till någon i julklapp.

Eller kanske någon annan av jojo Meyers böcker....Gärna "Livet efter dig" och Arvet efter dig i samma paket.

Det tror jag många skulle bli glada för.


Jag fick boken som gåva, men den finns på till exempel adlibris


Av Kaela - 7 december 2016 07:44

 


Mötte en av "mina" frivilliga igår vid min promenad till affären.

Under vårt relativt korta samtal sa hon vid ett par tillfällen hur viktig jag var för henne.
Fantastiskt glad blev jag. Precis vad jag behövde.

Och när vi skilts åt och jag gick hemåt tänkte jag på hur sällan vi talar om för människor att de är betydelsefulla för oss!

Många är ju det!

Vi tänker kanske att det vet de, det är precis sådana saker som man brukar känna på sig.!
Ja, möjligt - men att få höra det är fantastiskt.

Varje möte med en annan människa är unikt!

Om vi tänker på det - och också inser hur viktigt det är att just den person jag nu står och pratar med får vara i fokus för mitt intresse - ja då kommer vi att skapa dynamiska möten - Ditt betydelsefulla möte kan bli till någon annans brygga, till att skapa något nytt, hjälpa dig eller din samtalspartner att växa som människa, leva mer öppet och i sin tur skapa möjligheter för möten där något kan födas och gro!


Önskar DIG en sär skild dag idag.
En dag med ett möte eller telefonsamtal som lyfter och bär DIG!


Och så ....förstås.....ett klokt citat....



"Mitt i den kallaste vinter insåg jag till slut att inom mig fanns en oövervinnerlig sommar"

Albert Camus








Av Kaela - 7 december 2016 07:19

   

 

 

 

Idag är det redan den 7 november och Angela och Angelika har namnsdag!

Stort grattis och en önskan en fin bemärkelsedag!
Detsamma önskar jag verkligen också DIG som har födelsedag idag!
Grattis och en minnesvärd dag till DIG!

Angela är, bildat antingen av italienska it. angelo,- ängel, eller som kortform till Angelika.

3 990 kvinnor cirka heter så i Sverige.

Angelica är ett kvinnonamn, av latinets angelica - den änglalika.
.Angelica betyder alltså änglalik. På romartiden så var det ett grekiskt/latinskt namn som män ofta bar, men i dagsläget så ses Angelica som ett namn för kvinnor. Dock finns det fortfarande män som heter Angelica.

12 485 kvinnor i vårt land bär namnet Angelika

En fin dag ska ni se till att ha!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards