Alla inlägg den 2 december 2016

Av Kaela - 2 december 2016 22:26

 



Delar ett minne från Frivilligcentralens alla underbara händelser.....som blev till en dikt....



Frivilligcentralen är ju ingen datingtjänst - men ibland blir det som det blir - när två människor får kontakt med varandra....



Jag undrade om nu det fanns
till annat liv ännu en chans
att hitta nån att vara när...
få känna pirret, jag är kär.


När man som jag fylllt åttiotvå
så är det alldeles säkert så
man får va` glad för det man har
fast det är bara minnen kvar.


Men en dag just denna vår
utanför min dörr en herre står
och hatten höll han i sin hand
jag har ju mött honom ibland


Vi tog en kortare promenad
och njöt av våren i vår stad
så åt vi middag vid mitt bord
vi sa ju inte många ord


Och nu när emot höst det går
så vet vi båda att vi får
ha någon som ger pirr i magen
och som finns hos oss hela dagen.


På våra händer glänser varsin ring
som säger att vi har någonting
tillsammans som är fint och stort
för att han ringde på min port

Kaela

Av Kaela - 2 december 2016 08:14

 

 

 

Inget är som väntans tider.....min fina Skånedotter med livskamrat är på väg uppåt för att göra en besöksrunda hos oss - och sedan vidare upp emot Stockholm och Uppsala för att hinna gästa 4 syskon.

Tillbaka till Skåne söndag eftermiddag.

Nu sitter de redan fast på vägen.

11.22 som var aviserad ankomst lär flyttas fram minst en timme.


Det är ju den sämsta dagen hitintills vintern 2016,  att åka både på järnväg och landsväg idag.

Snö och ishalka. Åtmnstone i södra Sverige.
Det visste de förstås inte när de bestämde och beställde för en månad sedan.


Så är det....det alltid oberäkneliga vädret på våra breddgrader försvårar de flesta planeringar angående förflyttningar och utevistelser.


Var DU än är och hur DU än har det önskar jag DIG en fin fredag!


....och här kommer förstås ett citat....


"Dagen då kärlekens makt upphäver kärleken efter makt, då kommer världen att veta vad fred innebär"




Av Kaela - 2 december 2016 07:25

   

 

2 december är det idag,och i Norrköping täcker årets första snöfall marken nästan helt.

Beata och Beatrice har namnsdag och jag gratulerar så varmt - precis som jag fratulerar DIG som firar födelsedag idag med värme och hopp om en bra dag för er alla bemärkelsebarn!


Beata
är ett namn som kommer från latinet och betyder "lycklig" eller "den lyckliga".

Och ett namn som bärs av cirka 3 265 svenska kvinnor.

Beatrice är ett namn med latinskt ursprung med betydelsen den lyckosamma och hon som kommer med ljuset. Namnet härstammar från latinets Beatrix, som betyder välsignad. Namnet bärs av cirka 9 530 svenska kvinnor.

Möt dagen med glädje!

 

 



Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards