Alla inlägg den 29 december 2016

Av Kaela - 29 december 2016 16:27

 


Idag beslutade vi oss för att trotsa våra respektive förkylningar som ju också är lite på retur - för att inhandla taklampa till stora rummet.

Något vi borde gjort i två år - eller nästan två år som är den tid vi bott här.

Men bättre sent än aldrig!

Lite kitschig är den kanske - men vi tror vi kommer att trivas med den.

Min dåliga fotokonst visar åtminstone upp lite av hur den ser ut.


Ha en fortsatt fin torsdag!

Av Kaela - 29 december 2016 11:34

 

 

 

Dessa dagar - mellandagar - mellan två stora helger känns det som att livet lägger in ettan.

Man lever helt enkelt lite saktare kanske lite varligare...

Både marken och jag andas lugnare. Vindarna är rakare och busigare. Ljuset är mestadels gråvtt...milt och vänligt- med en och annan solglimt.

 

Vill vi leva livet levande måste vi se det djupt i ögonen.

Och det ger de här dagarna tillfälle till.

Det är inte så bråttom att byta julklappströjan...gå en promenad istället.

Inte är det så viktigt att städa badrummet - sätt dig i din stol och bara var en stund.

Du är inte här i första hand för att byta julklappar eller städa badrum.

Du är här för att leva.....varsamt....ömsint....med allt som lever och växer...
Andas in stillheten och låt den stilla ner ditt inre.

Du behöver det!

 

och ett citat att ta med dig ut i resten av dagen....

 

"Vi är här för att ta hand om varandra. Vad de andra gör här vet jag inte"
Okänd tänkare

 


Av Kaela - 29 december 2016 10:20


 




En stillhet vidgades mjuk som soliga vinterskogar.
Hur blev min vilja viss och min väg mig underdånig?
Jag bar i min hand en etsad skål av klingande glas.

Då blev min fot så varsam och kommer inte att snava.
Då blev min hand så aktsam och kommer inte att darra.
Då blev jag överflödad och buren av styrkan ur sköra ting.


Karin Boye

Av Kaela - 29 december 2016 08:53

 

 

 

Natalia och Natalie har namnsdag idag den 29 decemberoch vi grattar förstås stort!

Vi grattar också DIG som har födelsedag idag så varmt!

 

Natalie eller Nathalie är, liksom Natalia bildat av det latinska uttrycket dies natalis som betyder födelsedag, det syftar på Jesus födelse, dvs juldagen.

Namnet Nathalie kom från Frankrike på 1700-talet.

Betyder kort och gott födas eller födelse.

Kan även betyda pånyttfödelse och syftar då ibland på att man är nyskapande.

 

Natalie finns det 12 794 kvinnor som heter i Sverige.

Natalia finns det 3  445 kvinnor som heter i vårt land!

 

Låt dagen få bli det ni önskar!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards