Alla inlägg under oktober 2018

Av Kaela - 20 oktober 2018 11:00

                  

Idag är himlen full
av gråa moln

men de rör sig i blåsten
och där bakom anas solen

det blir nog en fin dag
trots grå morgon



genom altandörren
hör jag den stilla tonen
av vindens sång
i lönnens röda blad


I dag är en dag
helt för sig själv


Jag sitter innanför fönstret
och utanför vid gatan
rör vinden lönnens grenar
och sprider dess röda blad



Min resa
gör ett uppehåll nu

just idag - en sällsam dag

innan vägen går vidare

in i grå november


Kaela

Av Kaela - 20 oktober 2018 10:01

           

 

 

 

Solen kämpar för att komma igenom de grå molnmassorna.

Der är +4 grader ooch måttlig vind.

De flesta löv är borta och det luktar verkligen höst

 

Dagens officiella teman:

 

20 Oktober

Internationella flygledardagen*
Världsdagen för statistik*
Alla broars dag
Internationella osteoporosdagen

 

 

Marika och Marita har namnsdag idag och får mina varma grgratulationer!

Detsamma får DU som fyller år idag!!

 

DU - ja just DU - är en dyrbar pärla!  

 


Av Kaela - 19 oktober 2018 19:30

              




Mina steg
på den bortglömda vägen
tas emot
av mattan av löv
 
.....medan skogen sjunger om dem
som gick här
för längesen

.....om ett älskande par
som ristade namn
och hjärta i trädets bark

.....om räven
och rådjuret
 som strövade
i dimma och morgonluft

 

.....om sorgetåget
och vagnen
med den enkla träkistan
med några ängsblommor
vilande
på locket


.....om den rodnande bruden
och hennes  brudgum

de sjungande bröllopsgästerna
insvepta
i midsommarnattens magi

.

....om gumman som samlade pinnar
för att kunna värma sitt hus
och baka sitt bröd

då - i en annan tid
kunde de inte ana
att jag skulle gå här idag
med mina drömmar
på stigen


som en gång
var deras väg


och jag undrar

 ....om de som ska använda vägen
om hundra år eller så

kommer att höra träden sjunga
om de drömmar vi drömde

 -

vi som går här idag....


Kaela


 





Av Kaela - 19 oktober 2018 08:19

 

            

 

 

 

Rutinoperatuon - det är en sådan operation som utförs på andra.

Av Kaela - 19 oktober 2018 07:39

 

        

 

 

 

En riktig höstdag blir det nog i Norrköping idag

Der ligger på nollstrecket temperaturmässigt och det är ganska hård vind!

Men tar man på sig väl och håller i hatten klarar man ju deet bra1

Dagens officiella teman:

19 Oktober
Nationella dagen för Strävhårig Foxterrier*
Kemins dag

 

 

Tor och Tore har namnsdag idag och gratuleras så varmt!

Lika varmt gratuleras du som fyller år idag!

 


Ge dig själv en glad överraslning idag!   




Av Kaela - 18 oktober 2018 19:15

            

 

 

Ibland kommer ett ord farande och slår sig ner i mina tankar. Oftast är det ett ord som inte används så ofta idag!

 

Det ord som varit mina tankars gäst är ordet " tillfyllest"

 

Visst låter det betydligt mera poetiskt och klingar mera vackert än ordet "nog" som väl närmast är det ord som fått ersätta.

Så fullt som det behöver vara betyder ordet för mig.

 

Kanske kan det vara både tant och töntvarning på att sjunga gamla svenska ords lov.

Men det är ok med mig!

 

 

 

 

 

 

Av Kaela - 18 oktober 2018 07:20



  




"e som försöker att göra något och misslyckas kommer oändligt mycket närmare sina mål än de som försöker att göra ingenting och lyckas"

 

Okänd tänkare

 

Klo

Okänd Jones

Av Kaela - 18 oktober 2018 06:35

 

        

 

 

 

Brittsommarvärmen ligger kvar över Norrköping med +13 grader nu å på morgonen.

Måttlig vind. Kanske ingen sol idag!+

 

Dagens officiella teman;
18 Oktober
Grynkorvens dag
Hörselskadades dag
Internationella klimakteriedagen*
Måltidens dag
Chokladmuffins dag*
Internationella slipsd

 

 

 

Lukas har namnsdag idag ooch jag gratulerar!

Gratulerar även DUG som har födelsedag idag!

 

Du är em unik och resursstark person!  


 

 

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards