Alla inlägg under maj 2008

Av Kaela - 28 maj 2008 05:55

Må du få lagom med sol för att bli på gott humör.

Må du få lagom med regn för att uppskatta solskenet.

Må du få lagom mycket lycka för att hålla humöret uppe.

Må du få lagom mycket smärta för att uppskatta alla små gädjeämnen i livet så mycket mera.

Må du få lagom många framgångar för att känna dig nöjd med livet.

Må du få lagom många förluster för att kunna uppskatta allt det du har.

Bob Perks

Av Kaela - 28 maj 2008 05:52


Solen strålar!

Himlen nästan utan ett moln.

Hur man än vrider och vänder på det är det betydligt enklare att vakna till en sån dag än till en gråmulen.

Så - godmorgon alla kära bloggarvänner och besökare!

Av Kaela - 27 maj 2008 22:34


 

Dags för refrängen-natti natti

Det är inte alltför sent- men sent för den vars klocka klingar tidigt på morgonen.
Visst är det stort att det finns änglar som vakar över oss alla.

Jag är helt övertyygad om att det är så.

Och när jag läste detta http://angelsnetwork.se/?p=grundaren blev jag ännu mera övertygad!

Hur blir man människa med den bakgrunden om inga änglar fanns!
Önskar e ralla godnatt med denna irländska avskedsönskan.


Må vägen komma dig till mötes,
må du alltid ha medvind,
må solen värma ditt ansikte,
må regnet falla mjukt över dina ängar
* * * * *
tills vi möts igen
* * * * *
må Gud hålla dig i sin hand

Av Kaela - 27 maj 2008 21:28


Lyssna inte till rösten

som säger:
du är i din fulla rätt
att göra avdrag
på din kärlek

när du nu har upptäckt
att den du kom nära

inte är perfekt

du är ju fri att älska
utan förbehåll
i varje ögonblick
utan att värja dig
mot smärtan
Kaela

Av Kaela - 27 maj 2008 21:25

Ja visst är det urgott med Club sandvich och lätt att göra!
Ha det riktigt gott och glöm inte att skämma bort dig ibland!

Av Kaela - 27 maj 2008 20:04



100 sätt att rädda världen är en bok som ger oss 100 tips om hur just DU och JAG kan hjälpa till att rädda den här planeten- faktiskt den enda vi har!

En ringklocka för att börja tänka på vår miljö.
I alla fall för mig.
Visst har jag sorterat både matrester, flaskor, glas och tidningar i ett decennium snart.
Och om jag glömmer så påminner mina barn mig. En generation som blir betydligt bättre i miljötänk än den förra.
Det bästa med boken är att jag lär mig hur jag kan sota för mina miljöbrott. Och många förändringar är så små detaljer att man inte ens tänker på att det är förödande för naturen.
Johan räknar ut hur många träd man måste planera för att bli kvitt.
Och när man får hans, alltid så adekvata, jämförelser så fattar man direkt. Man kan sätta in det i vardagen, rakt av.
I sitt eget liv, inte grannens eller de som ”har råd”. Vet du exempelvis varför man inte ska äta för mycket hälleflundra,  eller vad bromerade flamskyddsmedel är för något, eller att välpumpade däck minskar bränsleförbrukningen? 


 Här kan du köpa boken till lägre pris än bokhandelns


http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9100118621

Av Kaela - 27 maj 2008 19:59

Kom att tänka på en berättelse från boken
"Konsten att vara snäll", som kanske kan ge dig en
vink om en tänkbar lösning för den som lever i en outhärdliga situation:

En man levde med sin hustru och fjorton barn i en
liten kolonistuga med bara ett rum. Han gick till en
vis man och bad om råd, eftersom deras situation var
outhärdlig pga trångboddheten. "Det råd jag kan ge dig
är att ta in geten och låta den bo med er", sa den vise
mannen. Den olycklige mannen undrade om han hade
hört fel, men den vise mannen bekräftade att geten
skulle in i stugan och bad honom sedan komma tillbaka
efter en vecka. När mannen återkom fick han frågan hur
han hade det. Han svarade: "Detta måste vara Helvetet.
Geten stinker, bökar omkring och tar upp massor av
plats. Det är fruktansvärt!" "Bra", sa den vise mannen.
"Nu skall du släppa ut geten igen. Det kommer att
kännas som om du lever i Paradiset."

Av Kaela - 27 maj 2008 19:57


Det finns två stora krafter -- rädsla och kärlek. De är två
oförenliga känslor. De kan inte upplevas samtidigt.
 Mobbing är ett uttryck för rädsla. Den som är rädd hanterar sin rädsla genom att attackera den som väcker deras rädsla.

Är man rädd om man säger sanningen??

All mobbing är ett uttryck för mobbarens oförmåga att
älska något hos sig själv.

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards