Alla inlägg den 22 augusti 2009

Av Kaela - 22 augusti 2009 13:16



Det är som ett mirakel
när ett barn har blivit fött
- ut kom en liten mänska
som ingen förut mött!


Ett spädbarn är så vackert
och dess doft helt underbar.
Och det är nåt visst med blicken
som är sällsamt vis och klar.


Från den stund man tar emot det
blir inget mer detsamma.
För ett barn förändrar livet
för sin pappa och sin mamma.


Ett sånt hav av ömsint kärlek
som plötsligt väller fram
för detta lilla under
som ännu vägs i gram.

Siv Andersson

Av Kaela - 22 augusti 2009 13:07

Ja- visst är det kloka ord Ulla !


Ha en fin dag du också!

Kram

http://kaela.bloggagratis.se/2009/08/22/1923731-dagens-kloka-ord/

Av Kaela - 22 augusti 2009 13:04

Sant Ulla!

Lycka kan vara mycket och ofta är det de små tingen.

En gång satt jag extravak (på den tiden hade sjukhusen inte hunnit få dataövervakning) hos en kvinna som väntade på döden.

Plötsligt sa hon:
"Det jag kommer att sakna allra mest det är de små obetydliga sakerna-att hoppa över et tdike för årets första liljekonvalj och känna vinden lyfta mitt hår."

Jag har aldrig glömt hennes ord.

Och jag tror hon har rätt.

Det är de små tingen som bär den största lyckan till oss.


Kram och var rädd om dig!


http://kaela.bloggagratis.se/2009/08/22/1923684-vad-ar-lycka/

Av Kaela - 22 augusti 2009 13:00

Emil, du undrar om det finns någon referens till dessa tester som GP och TT hänvisar till?

Vilket bolag? Vilken studie? Var och när är den genomförd?

Du säger också att det inte finns någon undersökning som bevisar ofarligheten i vaccinet.

Jag vet inte vem du är och hur djupgående undersökning du gjort.

Men jag förmodar att du har på fötterna innan du uttalar dig.

 Ha det gott och var rädd om dig!

 http://kaela.bloggagratis.se/2009/08/22/1923653-lovande-amerikanska-tester-av-influensavaccinet/


Av Kaela - 22 augusti 2009 12:56




DET STORA UNDRET

av Karin Boye

Tyst! Nu är allting stilla - striden ändad,

så sällsamt hastigt som en dröm, som far -

den långa, långa gryningskamp fulländad,

och solen stiger, strålande och klar.


O, vad är detta? Har då all min villa och strid blåsts bort liksom ett korn av damm?

Var stilla, hjärta, och min tanke, stilla! Du får ej störa det, som nu går fram.

Vart har de flyktat, mina vilsna frågor? Jag kan ej fatta vikten, jag dem gav.

Vad göra mig nu tusen kval och plågor, när udden av dem alla brutits av?


Nu vill jag möta alla skilda öden med öppna armar, utan rop och knot.

Jag åtrår varken livet eller döden - jag är en skål, som fylls och tar emot. Jag är en källa, vilkens stilla vatten skall spegla skyarna, som gå förbi.

Ja, jag vill spegla dagen liksom natten av andakt full, från hopp och fruktan fri.


O, vad är detta? Säg, ha himlens grindar på sina gångjärn ljudlöst vridit sig?

Nu må jag drivas fritt av alla vindar - från detta kunna de ej driva mig!

Av Kaela - 22 augusti 2009 10:20


Först när
det sista trädet huggits ner,
den sista floden förgiftats,
den sista fisken fångats
kommer ni att förstå
att man inte kan äta pengar


Vis indian

Av Kaela - 22 augusti 2009 09:29

Amerikanska undersökningar har visat att vaccinet mot svininfluensa inte ska ge några allvarliga biverkningar.

Hittills har klagomålen begränsat sig till lite lokal irritation och rodnad på armen där vaccinet injicerats.
Det får man ju verkligen hoppas.

Annars blir man ju inte hjäkpt utan stjälpt.


http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=305&a=512799


Av Kaela - 22 augusti 2009 09:22

Dagen skriver om den kristna radiokanalen i Sverige som man från och med idag - lördagen 22 augusti - kan lyssna på dygnet runt.

 www.hopefm.se


Och GP skriver om att denna kanal förväntas få ekonomiskt stöd bland annat från radiokanal i USA.


http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=286&a=512727


Bra att det kommer en kristen radiokanal i Sverige som har så generösa öppettider.



Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards