Alla inlägg den 14 november 2009

Av Kaela - 14 november 2009 20:08

Så tror jag att det är och roligt att du också tror det lyckans smed!

 

Ha det gott och var rädd om dig.

 

http://kaela.bloggplatsen.se/2009/11/14/2185144-beprovad-erfarenhet-snarare-an-forkning-tror-jag-e-k/

Av Kaela - 14 november 2009 14:40

Nu har jag städat lite i min blogg så att det ska vara lättare att hitta musik.

Klickar du nu på "musik och videos" bland "kategorier" så kan du enkelt välja vilken sång du vill lyssna till.



Av Kaela - 14 november 2009 11:33


  


Genom att troget arbeta åtta timmar om dagen kanske du slutligen får bli chef och arbeta tolv timmar om dagen.  -  Robert Frost

Av Kaela - 14 november 2009 11:10

Jag har den senaste tiden läst två böcker.

  

 

 

Den första:" Lova att du går tillbaka" av Kathi Appelt är en bok som träffade mig rakt i hjärtat.

Man kan tro det är en barnbok men jag vill påstå att det är en bok för alla.

En bok om kärlekens styrka.

Om denna bok funnits när mina barn var små hade den garanterat blivit vår högläsningsbok.

Periodvis hade vi högläsning tillsammans.

(Önskar att jag kunnat säga att vi alltid hade det - men tyvärr)

Den handlar om en hund och en katt som väntar ungar som blir vänner. De bor under verandan till ett hus med en argsint man, Gäddansikte. Under trappan är de säkra, men kattungar har väldigt svårt att stanna där de är. De är alltid nyfikna på det som finns utanför. Och så går det som det går… 

Det är en sorglig bok. Men med massor av värme Tror inte den kan lämna någon oberörd..

Du som ännu har barn därhemma att samla runt dig och läsa högt för - detta är en bok som jag är övertygad om att både du och dina barn kommer att älska.

 

Den kostar här http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9132155107 122:-

Väl använda pengar!

 

  

 

Den andra boken jag läst heter "Stundande natten" av Carl-Henning Wijkmark.

Det är en bok som de sista dagarna i en människas liv.

Hasse som ligger på sjukhus och vet att han ska dö

Han läser om döden - om att inte längre finnas till.

Det låter som en svår bok tänkte jag när en vän rekommenderade den.

Men det är en bok man lägger ifrån sig med saknad och tänker: Om jag inte redan läst den skulle jag absolut göra det.

Boken fick Augustpriset 2007.

 

Du blir inte heller ruinerad av att köpa den  här.http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9172639415

Dessutom finns den förstås på biblioteket.

Av Kaela - 14 november 2009 11:05

  

 

Styrka och mod - mellan dem sätter vi ofta likhetstecken - men det finns skillnader.

 

 Det krävs styrka för att vara tuff

Det krävs mod för att vara ömsint

 

Det krävs styrka för att hålla garden uppe

Det krävs mod för att sänka garden

 

Det krävs styrka för att övervinna

Det krävs mod för att ge sig

 

Det krävs styrka för att vara helt säker

Det krävs mod för att tvivla

 

Det krävs styrka för att passa in

Det krävs mod för att våga vara annorlunda

 

Det krävs styrka för att känna en väns smärta

Det krävs mod för att känna sin egen smärta

 

Det krävs styrka för att dölja sina känslor

Det krävs mod för att våga visa dem

 

Det krävs styrka för att uthärda övergrepp

Det krävs mod för att våga stoppa dem

 

Det krävs styrka för att stå ensam

Det krävs mod för att våga luta sig mot någon

 

Det krävs styrka för att våga älska

Det krävs mod för att våga låta sig älskas

 

Det krävs styrka för att överleva

Det krävs mod för att våga leva


Av Kaela - 14 november 2009 10:41

Anders Alkewall, kristdemokrat i Vellinge där ensamkommande flyktingbarn placerats på ett vandrarhem, lämnade alla sina politiska uppdrag  efter hot mot hans personliga säkerhet.

Varför hotades han?

 

Detta bara för att han bett att kommunen skulle fråga om någon var villig att ta emot ett ensamkommande flyktingbarn.

Blankt avslag i kommunfullmäktige.

Man tog inte ens upp frågan.

Mail i stil med...."I starter med ordning och reda gör man sig av med såna som dig"

Familjens bilar förstörda...osv...osv...har drabbat honom och hans familj.


Det är fruktansvärt när politiker med god vilja skräms till tystnad.

Det äventyrar hela vår rättsstat!

 

Läs mera här:

 

http://www.dn.se/nyheter/sverige/flyktingvanlig-politiker-hoppade-av-efter-hot-1.994422





Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards